Resa till Sundsvall och IKEA

 

Rimfrost

 
Igår var vi till IKEA i Sundsvall. Vi åkte vid 8:30 med ett par vänner tillika grannar. Innan vi började våra inköp så fikade vi "frukost", 60:- för 4 personer. Sen hade C och jag fullt upp med att beställa köksskåp och garderober i nästan 3 timmar. Vi nappade åt oss ett par stora lakan på vägen ut därifrån och det var det enda vi handlade förutom beställningsvarorna då. Vårt sällskap var på en egen runda lite här och där i butikerna runtomkring. Efter toabesök och en rökpaus för C och vännerna så passade vi på att äta på IKEA-restaurangen. Kotlettraden är ju jättegod där och maten är relativt billig. Sen gick min väninna och jag en liten runda i galleriet bredvid och kikade på Lindex bl.a. medan gubbarna gick till Biltema. Jag utökade våra inköp med trosor och makeup-remover och C köpte extraljus till Mercedesen och en såg att använda på bygget. Sen for vi hemåt med ett stopp i Hudiksvall där vännerna hämtade en gitarr på en musikaffär. Vi var hemma strax efter kl. 19. Det var en jobbig men trevlig dag.
 
Idag får jag igen det roliga i form av värk och trötthet som är så vanligt för oss fibrokäringar. Väninnan har också fibro och får också "plikta" (Ingerpåbloggens uttryck) idag.
Jag får inte mycket gjort idag men försöker ändå damma så är städningen ändå påbörjad. Får väl se hur mycket jag hinner idag och hur mycket jag fixar i morgon em när jag varit och badat.
 

6 reaktioner till “Resa till Sundsvall och IKEA

  1. Hej Carina!!!
     
    Ja visst är det så att man får plikta vare sig man har haft något roligt eller nödvändigt för sig. Tog på mig en nack-krage i går kväll det värkte så jag höll på bli helt galen. Men i dag är det bättre. Fast jag kunde inte hålla mig i dag utan putsade av ett fönster så det blir väl till att plikta i morgon igen. Ska klippa mig i morgon och sen gå på födelsedagskalas på eftermiddagen. Ska bli roligt. Det är en granne som fyller 30 Hon är så go denna tjej. Fast snart ska hon flytta till ett särskilt boende och jag kommer säkert sakna henne. Hon gillar Magnus Carlsson som är hennes stora idol. Har gjort många foto till henne på datorn. Hon får trycka sista gången när jag skriver ut och lyckligare min än den hon har denna tjej när fotot kommer ut ur skrivaren det får man leta efter.
    Ha det nu bra så hörs vi.
     
    Kram från Inger på bloggen

  2. Jaa ena dagen jäte kul och den andra dagen straff……usch låter jobbigt….men man lär sig leva med det kan jag tro (?) Det låter enormt kul med bygget…..vi har också pratat om att förnya köket hemma men är än så länge på planerinsstadiet. Det är ju 3 år sen vi ekonomirenoverade det  när vi flyttade in….nu vill vi spegelvända det och tyvärr drar det med sig så mkt……..och dyrt bllir det också…..men men…….
     
    Kram på dig och hoppas denna dag inte vart alltför jobbig för dig…var rädd om dig

  3. Åh vad kul med Ikea jag ritade vårt kök på Ikea och köpte det dörifrån och är så nöjd med det……vad härligt det börjar närma sej Lycka till i stöket för nu blir det skoj….kram Torparkäringen = Cocker Spaniel 😉

  4. Blev avbruten när jag skrev sist här…så nu kommer mitt…..PS ……är du snäll och ger mej receptet på leverpastej skulle så gärna vilja pröva en annan än den jag brukar göra….ds
    Kram till er arbetsmyror….från oss som tar det betydligt lugnar nu 😉

  5. Åh…tänk om jag oxå hade varit till IKEA. Då skulle vi kunnat ta en fika och äntligen träffats. Det skulle ha varit skoj. Så synd att det måste vara så jobbigt för dig efter en sådan härlig dag. Jag skattar mig lycklig att jag får vara frisk. I veckan hade jag visserligen värk i fotleden men va e´de ` att gnälla över när vissa får dras med värk varje dag o natt ? Ser fram emot när köket är på plats för då kommer det ju bilder. Eller hur ? Nyfiken e´ja som vanligt =)
    Kramelikram och ha en skön helg !

  6. Vilken urläcker frostbild! Tror jag ska testa göra några av mina helgkort svartvita, dom är tagna vid sjön och det brukar bli snyggt. Den där skulle du absolut framkalla och hänga på väggen!Har ni fått nån snö än? Ni torde ha mer stormigt än vi här i väster, men nog har det blåst här med. And I love it!Detta är ju min årstid, men bara då det ser ut som nu, mycket yrsnö i luften och några minusgraderJaha, då var köket beställt, det går framåt!Ha de nu så gott i veckan som kommer, nu ska jag ut o åka spark!Kramen

Lämna en kommentar