Hundtest – Vilken hund är jag?

 
Jag blev inspirerad av Kattis som hade gjort ett hundtest på Go’kvälls sida. Ler Det var riktigt kul och roligast blev det ju när jag fick se vad jag är för hund!!!
Det ante mig!
 
Mops!
Mopsen är barnvänlig, livlig och glad hund med charm, utstrålning och intelligens. Den passar bra med barn och andra husdjur. Mycket hund i litet format med stor personlighet som varierar från en mops till en annan. Mopsen är hundvärldens clown, fylld av energi och humor och den strålar sig gärna i uppmärksamhetsglansen. En mops vet hur man uppför sig. De är självsäkra nog att känna till sitt eget värde och är i princip orubbligt harmoniska. Mopsen älskar andra hundar, ju större desto bättre. Får den inte den uppmärksamhet den förväntar sig är det andras förlust, mopsen drar vidare till någon som bryr sig. Mopsen älskar att sitta i knäet, men är absolut ingen latmask. Tvärtom så är den oerhört energisk och med på det mesta, och det bästa den vet är att få komma ut på galej. Mopsen har inga jaktinstinkter men den är väldigt följsam och lätt att få väluppfostrad.
 
När jag tänker på en mops tänker jag på en liten uppkäftig hund… Hahaha… och sån är jag säkert!
 
 

6 responses to “Hundtest – Vilken hund är jag?

  1. Hej! Jag har gjort det där testet flera gånger, bara för att få bli mops! Så det så! En älsklingsras för mig, det är hundarnas clown, helt ljuvlig! Så känn dig stoltJag blir mest en cockerspaniel, och det känner jag mig då rakt inte som! En hund utan större personlighet som sitter o tittar med hängöron och ledsna ögon, så uppfattar jag cockisen, hihiHa nu en fin vecka, jag har fått hem kameran idag, så inlärning pågår i form av att läsa instruktionsboken, suck, inte min grej det heller…Kram från pörtet!

  2. Hamnar här efter att ha läst om hundtestet hos Thunér. Ska strax kolla vad jag blir för något… Inte utan att det känns lite pirrigt *s*

  3. Hahaha du verkar vara en otroligt mysig människa och mops tycker jag är en stor hund i liten skala🙂 Jag drar mig till de större hundarna och vart väldigt förvånad över att jag var en cocker spaniel😀 hihihi…..
    kram och tack för att du finns🙂

  4. Hej!! Var tvungen att göra hundtestet jag med. Min favo hund är  Cocker Spaniel och lustigt nog blev jag  just den hunden. Kan det va så att man förknippar sig själv med en viss hundras med ens egen personlighet..hmm…
    Har frusit sedan vi landade i Sverige för fem dagar sedan. Oj så jag saknar värmen o solen men härligt att få träffa alla barn o barnbarn igen.
    Ha dety så gott!!
    Kram från Mu

  5. Ha ha ha…Detta var en kul grej ! Du får hälsa på i Kojjan och kolla in vad jag är för en hund..*skratta* Du finner då allt skoj, du. Ha det så gott så länge !

    (¯`?•._.•.:°••°.:.•._.•?´¯) ……… ) ` – . .> \’ `( …… …….. / . . . .`\\ . . \\ ….. …….. |. . . . . |. . .| …………. \\ . . . ./ . ./ …………….. `=(\\ /.=` ……………….. `-;`.-\’ ……………………. `)| … , …………………. || _.-\’| …………….. ,_|| \\_,/ …………. , ….. \\|| .\’ …………. |\\ |\\ ,. ||/ …….. …. ,..\\` | /|.,|Y\\, …… ….. \’-…\’-._..\\||/ ………….. >_.-`Y| ……. ………….. ,_|| ………………… \\|| ….. …………….. || ………………… || …. …………….. |/ …. KrameliKram Karin

  6. Haha! Titta in till mig så får du se vad jag blev…..Det som kan tänkas stämma är nog det med aptiten ;D….
     
    Kram!

Kommentera

