Skvaller

Var in till Tant Rut och läste hennes fredagsbabbel. Hon babblade bl.a om att hon och hennes vän- ”tanter” inte skvallrar då de träffas. Det låter sunt och bra tycker jag. Men då kom genast en fundering: Vad är skvaller egentligen? Är det skvaller då man pratar om någon som inte är närvarande? Eller är det skvaller först då man pratar illa om någon som inte är närvarande?
Vad tycker du? Jag vill ha många synpunkter!
                          

Smajl

Kursplan för män 2005

 Det här har jag hittat hos *starchild1971* och tycker att den är så bra…

Citat
Kursplan för män 2005

Fick detta med mejl från en kompis. Sorry alla rediga killar / män därute…!!! Men jag tycker det här är så kul…hihihi

 

Kurser för män 2005

Folkhögskolans fristående kurser för män HT-05

Kurs 1

Hur man fyller på ispåsar. 

Kursen går igenom varje arbetsmoment med diabilder.

Kurs 2

WC-papper. Är det sant att toalettpappret växer från pappershållaren?

Diskussionsgrupp

Kurs 3

Är det möjligt att fälla upp toalettringen innan urinering? Och hur lägga ner den igen efter urinering?

Mycket praktiska övningar.

Kurs 4

Efter middagen: Flyger de smutsiga tallrikarna själv till diskhon?

Lösningar och exempel på videoband.

Kurs 5

Lär dig att hitta saker, börja med att ställa dem på de rätta platserna istället för att gapa och vända hela hemmet upp och ner.

Öppet forum

Kurs 6

Att ge blommor till din älskade skadar inte din hälsa.

Bilder och ljudband.

Kurs 7

Våga fråga efter vägen när du inte hittar.

Berättelser ur verkliga livet.

Kurs 8

Är det genetiskt möjligt att hålla tyst när frun kör bilen?

Körsimulator.

Kurs 9

Lär dig skillnaden på fru och mamma.

Rollspel.

Kurs 10

Hur man lär sig älska shopping.

Andningsteknik, meditation samt mental träning.

Kurs 11

Dammsugaren är inte farlig.

Bli av med fobin med hjälp av hypnos.

 

Endast ett fåtal platser kvar. Anmäl din man idag.

 

 

 

Att göra nån nytta…

Nu är jag ute på vandring till era sidor. Jag läser och läser. Otroligt vad ni hinner skriva mycket på bara några dagar. Intressant är det, inte tu tal om annat, annars skulle jag inte sitta här och läsa heller. Jag tänkte varva läsandet med att skriva egen blogg.
Resan till Dalarna gick bra och jag lyckades väl göra nån liten nytta där. Tänk vad skönt det är att få göra nytta för någon annan. Att jag känner mej så mycket mer värdefull då jag gör något för nån annan. Ungefär som att det som ska göras hos mej inte är lika viktigt.
Fick göra lite nytta idag med. Följde med föräldrarna till stugan. De behövde hjälp vid en förflyttning av ett kylskåp så då fick jag vara med och känna mej lite nyttig.
I morgon (idag) bör jag nog se till att göra mej lite nyttig här hemma och ta itu med städning. Jag tycker inte om att städa! Det tar så lång tid eftersom jag måste vila stup i ett.
 
Senaste tidens irritationsmoment:
Usch vad jag retar upp mej på att Persson och gänget vill sänka spritskatten!!! Visst det är bra om svenskarna köper sin sprit här i Sverige istället för utomlands men jag tycker ändå att det finns viktigare saker att lägga pengar på. Ta bort momsen på maten istället. Det tjänar alla på eftersom alla måste äta. Behåll gärna moms på godis, läsk, chips och liknande men maten borde bli momsbefriad. Sänk skatterna på bensin! Det är ju absurt vilken prisnivå den kommer upp på. De som förlorar mest är alla vi som bor ute i landet där vi inte har tunnelbanor och bussar som går ofta eller ens alls. Ja nu fick jag häva ur mej det också. Hoppas jag kan sova nu då.