En liten en blogg..

 
Igår eftermiddag städade vi för fullt. E skulle flyttstäda. Även T och L ställde upp och hjälpte till med att städa ur E:s lägenhet. Nu glänser den inför besiktningen i morgon. När vi hade städat färdigt snyggade vi till oss och åkte sen ner till Alftas enda gatukök och besällde ett varsit "meal" där. Slogs av att tänk så mycket godare det är med "riktig" korvkioskmat med varma hamburgare och krispiga strips än vad det är med hamburgerkedjornas ljumma mat.
 
Jag har sovit dåligt inatt för jag tål ju ingenting heller. Städa är nog ett bland det värsta saker man kan göra med kroppen som det verkar. Men jag känner mig nöjd att jag kunde hjälpa till så det är värt värken både inatt och några dagar framöver.
 
Jag hinner inte kika på några bloggar idag heller. Men jag kommer… så småningom… men jag har börjat lägga in bilder i Santorinialbumet.
L och jag åker till C på eftermiddagen för L slutar efter lunch. L vill träffa C och hon ska på faddertackläger med kyrkan i helgen så därför åker vi idag när hon slutar tidigt.

6 reaktioner till “En liten en blogg..

  1. Vad härligt att ni är hemma igen.har saknat dina brev.ja först en hel mmånad utan Ninni och internet sen semester.ja inte verkar du ha tröttnat på gubben heller på semestern.Härligt att kärlekslågan brinner hihi
    ha det så bra vi hörs
    kraaaaaaaaaaaaam

  2. Välkommen hem lilla Ninni. Läser att Ni kom hem natt till söndag. Men oj, vad du håller på och grejar och städar. Skulle vara slut i flera dar efter utomlandsvistelse;=)
    Vi väntar troget på Dina kommentarer. Den som väntar på något gott………………………ja resten kan du
     
    Var rädd om Dig nu
     
    ewa

  3.  
    Såå vackert det ser ut på bilderna, jag har aldrig åkt söderut men man blir ju verkligen sugen när man ser dina bilder ! Ert boende såg också jättefint ut, ja och  ni också ;0), kul att se hur mycket brunare ni var på de senare bilderna ;0).
    Sköt om dig!
    Kramar, Doris

  4.  
     
    Å jag blir så sugen på att sticka ner till Gran Canaria när jag ser bilderna du tagit söderöver.  San Agustin är min pärla bland semesterorter och det rekommenderar jag er att åka till. Hoppas allt är bra med dig.
     

     
    Kram Inger på bloggen

  5. Hejsan !!
    Äntligen så har man fått njuta lite själv oxå av Santorini =)) inte bara du som ska ha det "gött" ha ha ha *skojar* Önskar dig allt gott vet du ju ! Hinner inte kolla allt ska iväg och jobba =( Ibland funderar man på varför man ska måsta det ?! Lika snabbt kommer svaret efteråt…PENGAR !! Ja, jag jobbar för att kunna leva…in´t lev ja´ för å jobba in´t =))
    Ha det gött vännen och…
    VÄLKOMMEN HEM IGEN !!!!
    Kramiz så länge !!

  6. Hej vännen!
    Här kommer en lite hälsning fr sjukhuscafeterian…
    Hoppas att allt är bra med både dej och de andra.
    Vet du, i Norrköping finns det ett gammalt gatukök
    med anor … det heter Leons. Och jag lovar, dom har
    sååå god mat. Dom gör allt själva. Deras strips är
    långfingertjocka och så goda. Beställer du en bamse
    skär dom upp den i bitar åt dej. Faktum är att man ibland
    kan längta till Leons och sätta sej i bilen och åka dom 3 milen dit.
    Och under vägen passerar man flera andra gatukök – men
    det är till Leons man ska…. fniss.
    Nu ska jag strax åka hemöver med en nyservad bil.
    Sen kolla vad det är för fel på min dator…grrrr.
    Har inget ljud och den blåa remsan med den gröna startknappen –
    längst ner på skärmen – den har blivit grååå… Konstigt!
    Ha det så gott – vi hörs!
    Massor av kramar fr Nanne

Lämna en kommentar