Överraskningen.

2 vita tulpaner

I förra bloggen skrev jag om att jag fick en överraskning dagen efter min födelsedag. Nu har R skickat filmen till mig. Du som har mig som vän på facebook har säkert redan sett den men här kommer den nu… Klicka på länken här nedanför så får du se filmen.

Överraskningen

Tack Rawand för filmen och tack till både R och M för den fina överraskningen! ♥

8 responses to “Överraskningen.

  1. Nämen, ser visst en liten sjöjungfru! Är det inte typiskt så säg, att man ska stå där oklädd när man blir uppvaktad! Men vad gjorde väl det, tycker du fann dig bra och såg lika glad ut för det..

    • Ja, nog blev jag överraskad! Jag hade precis gått in i duschen och blött ner mig då det dôna till på trappen utanför och dörrklockan började ringa i härdigt. C hade lagt sig för att sova middag, som han brukar vid den tiden så jag visste ju att det var upp till mig att öppna. Jag drog alldeles säkert en ramsa ”att det är då väl för jä… typiskt att man bara ska hinna in i duschen innan det brakar loss…”

  2. Vilken överraskning du fick och att du fann dej så snabbt! Själv hade jag nog struntat i att öppna och missat allt;)
    Ta det lugnt med all snö som det verkar som ni har fått,här är det 3+ och den dm snö vi haft e borta. Jag hoppas bara att det torkar upp innan kylan kommer tillbaka imorron.
    Ha det bra/kraaaam

    • Det är inte första gången jag öppnar i bara badlakan.🙂
      Men jag hörde på bullret i trappen att det var våra vänner för de går inte tyst inte.🙂
      Synd om er som fått så lite snö.😉 Här skottade vi snö förra helgen och i början av veckan så vi blev mer än nöjda och sen kom kylan. Nu börjar det bli mildare igen och snön ligger kvar – har väl 30 – 40 cm ungefär.
      Sköt om dig!
      Kramen.

  3. Heeej, men du, nu är det frysvarning igen, så passa på att blogga så fingrarna ryker! Själv ska jag ut på behovsloppisen idag, det har dock blivit bra mycket lugnare där nu, de flesta har fått tag på de vinterkläder dom behöver, och, framför allt, dom vill inte gå utanför dörren i kylan, oavsett kläder! Så dom sitter nog o trycker i sina rum, såg igår när jag sparkade förbi ett av campen att det var frostrosor på vartenda fönster. hmmm
    Imorgon ryktas det om 100 nya flyktingar i ny camp, det räcker faktiskt nu för vår lilla by, blir nog fler än 500 nu o vi volontärer som försöker hjälpa o ordna aktiviteter är inte fler än tio….Igår möte på Säfsgården, byns äldreboende, där vi fått överta hela vårdcentralens lokaler då vi inte längre har ens en distriktssköterska. Nu är personalen på äldreboendet oroliga över spring, vi försökt säga att det inte blir ett dugg mer spring än när vårdcentralen var igång, lokalerna är ju inte anpassade för större grupper precis. jaja, nu ska vi ha möte på söndag o försöka lägga upp en strategi. Ibland blir man motarbetad så det räcker, trots att ingen i byn har en endaste liten grej de kan klaga på flyktingarna om. Som bibliotekarien säger, jag har mindre besvär av 400 flyktingar än 5 romer som bodde här i byn ett tag…I stan har dom frändskapshus och filialer, men flyktingar? nä dom bor ju ute i periferin i kommunen, o bussen går en gång om dan. Skickar en värmande kram från pörtet

    • Nä, nån blogg blev det inte tyvärr. Men kallt blev det.
      Nog är det tråkigt att folk ska gnälla över saker som inte ens har hänt? De kan väl vänta och ta hand om bekymren när de kommer – om de ens kommer.
      Det är bra för glesbygden att få flyktingar för då blir affärn och biblioteket kvar MEN man kunde ju önska att lite resurser från stan kunde flytta ut på ”landet” när det är där de placerar alla flyktingar. Vad ska de med frändskapshus i stan att göra då det är hos er det behövs? De får väl sätta upp nå baracker eller göra ett snabbt bygge så ni får någonstans att ta vägen med er verksamhet. Bygghjälp får de säkert av ett flertal flyktingar som då kan få praktikplatser.
      Kramen.

  4. Hej, vet du, du skulle frys ihjäl hos mig, jag har sexton grader inomhus. Ytterväggarna strålar ut kyla, fönsterkarmarna är så dåliga och skraltiga att ingen tilläggslist räcker, o golvet drar iskallt., Så är det i gamla hus, elementen är brännheta men det hjälps inte. Hasse var här igår och slängde i isolering kring ytterdörren, sen har jag en extra innerdörr som jag också håller stängd. Men det tar faktiskt både på orken och humöret att ständigt sitta och frysa. Nu har jag dammsugit ett varv och fick därmed upp lite värme, nu ska jag äta lite och sen ska vi ha ett möte, vi i volontärgruppen om hur vi går vidare med aktiviteter och lokaler. Vi får tillgång till gamla vårdcentralens lokaler, fina men tyvärr små rum, o så har vi gnälliga käringar på äldreboendet (personal, inte gamlingar)= som tror att nu ska fyrahundra flyktingar springa omkring vind för våg…
    Kramen

    • Ja jag skulle nog frysa hos dig för här har vi mellan 18 och 19 grader inomhus och de 2 – 3 graderna gör mycket för välmåendet. Fy för att ha så kallt inne. Vi väljer ju själva hur varmt vi vill ha det och det är jag som inte vill ha så mycket värme i sovrummet och köket för att slippa svettas. Men raggsockorna sitter oftast på förutom då jag gör nån nytta som håller mig varm.
      Kram.

Kommentera

