Ja må de leva..

091231 Kattungarna

Känner du igen de här sötnosarna?
Idag är det deras 6-års dag. De har blivit lite större och Lill-Trollet heter Mummlan nu för tiden.

151111 Snoozen

Snoozen

140901 Maffe

Maffe

150319 Mummlan

Mummlan

Tre härliga katter med helt olika personligheter nu som då.

6 responses to “Ja må de leva..

  1. Jösses har det gått 6 år ! Himmel vad tiden går fort. Grattis till missarna. ❤

  2. Grattis till gullkatterna! Jag hoppas att Snoozen får några goa räkor eller lite rå köttfärs;)!
    Gosa på honom från mej och ge C en kram och tänk att den e från mej!
    Ta hand dej och de dina, kraaaam

    • Ja igår blev det ingen större utdelning på räkor. Han somnade tidigt så han missade räkstunden. Men idag ska jag göra kalops så då får han lite kött och sen blir det räkor ikväll.
      Ta hand om dig! Kram.

  3. Hur vackra de än har blivit som vuxna, så går det ju inte att neka att de är som ungar de är helt oemotståndiga! Men busiga också, skulle nog bli trött att ha kattungar i huset för jämnan…
    Efterrätt, jag baxnar, vilken tur ingen här kan bjuda hem mig på middag, däremot kanske kanske, om jag hittar några jag vill lära känna bättre, bjuda hem någon hit så kan vi laga mat tillsammans. Det finns några i vår grupp som både har bakat och lagat mat med sina nyvunna vänner.
    Nu fortsätter Idol med kärlekstemat, kramen

    • Ja det var en rolig tid då vi hade kattungar men det var liksom fullt upp också. De var överallt och ställde till här och där och det gällde att plocka undan det man var rädd om. Men jag hade aldrig tråkigt. Kunde sitta och titta på dem hur länge som helst… tills de somnade av alla lekar och upptäckter.
      Vår första inneboende var otroligt duktig på att laga mat så jag behövde sällan stå vid spisen då han bodde här. Vi åt i stort sett vegetariskt varje dag han lagade maten. Det var nyttigt och gott men smakade naturligtvis annorlunda mot vad vi är vana vid. Till min stora förvåning åt C med glupande aptit allt som sattes fram. Det var mycket bönor och sånt gillar han. Så om någon från Syrien vill laga mat hos dig så be att de lagar nån riktigt nationalrätt. T.ex foul, en bönröra som de äter med bröd. Jättegott.
      Kram.

Kommentera

