…tittar på tv och virkar.

Ja så var den här helgen till ända. De går fort helgerna men det gör för all del veckorna också nu för tiden. Konstigt egentligen att ju äldre jag blir desto fortare går tiden.🙂

151017 Hösthimmel 1

I fredags var vi till Gästis och åt lunch eller rättare sagt jag gick dit för att äta lunch för C var redan där. Det var mycket folk där bl.a ett veteranhockeylag som skulle spela matcher i Alfta i helgen. De serverar toppenmat så det drar ju också dit folk. Vi åt kotlettrad med rödvinssky och potatisgratäng. Till efterrätt var det chokladmousse. Supergott. Många åker dit för att äta lunch under vardagarna och sen vet jag en del som gärna åker dit för att äta just på fredagar också. Lämpligt för då har man fått i sig rejäl mat och sen kan man invänta ”fredagsmysmaten” på kvällen.
Efter maten gick vi ner på byn. Det är inte långt men min kropp protesterade högljutt som vanligt. Jag behövde ta ut pengar till jultidningarna som jag beställt och som redan kommit(!) och så kikade vi in på Sofies klädbutik där L gör en månads praktik just nu. Jag hittade en jättesöt haklapp med ficka som jag köpte för att ha när lilla V kommer på besök. Den var gjord av KaWall som gör mössor, vantar och andra barnprodukter i Bollnäs. De har också en sida på facebook. Kika in får du se. Fina grejer har hon iaf.

151017 Mumlan har flyttat in i V:s rum

Innan L åkte hem till Bollnäs efter jobbet så kom hon till oss en sväng. Vi hade en matlåda till henne och så fick vi prata lite mer innan hon åkte hem. Vi försöker hjälpa henne med matlådor ibland nu när hon är arbetslös och vi får ofta ca en portion mat över och ibland är det så att jag lagar för mycket mat för att få lite över till henne.🙂
Kvällen tillbringades mest framför tv:n. Jag tittade på Idol och virkade medan C har laptopen därinne så han kan surfa runt och samtidigt lyssna på tv:n.

151017 V i lövhögen

Igår (lördag) var det meningen att vi inte skulle göra något särskilt. Vi behövde handla förstås och så ringde E och frågade om vi hade nåt ärende ner till stan för i så fall kunde vi väl ta med resesängen. Och då blev det så. Vi åkte till Bollnäs och handlade och sen åkte vi till E, T och V och fikade så jag fick leka med V lite. ”Morbror” T (sonen) var också där och de hade varit iväg och gungat när vi kom. Tiden gick fort och sen var det bara att åka hem och laga mat, kyckling i god sås och färsk pasta (jodå jag gjorde extra så det blev en låda till L) och sen sätta sig framför tv:n och se premiärprogrammet av ”Så mycket bättre” och virka…😉

151017 V och jag rullar boll till varann

Idag har C och min pappa varit och hämtat den lagade skotern och kört den upp till stugan medan mamma och jag stannade kvar här. Jag gjorde en päronpaj (jösses va gött det var då!) och så satt vi och handarbetade och pratade medan gubbarna var borta.
Nu har vi ätit tjälknôl och potatisgratäng och kvällen slutar framför tv:n med virkningen förstås.🙂 Får en känsla av att vi ser mycket på tv… men det blir bara ett eller möjligtvis två program vissa kvällar i veckan och sen sitter vi ju framför våra datorer också. Tråkigt? Nä, det kan jag ju inte påstå. En rätt behaglig tillvaro.🙂

I morgon kl 9 ska jag vara på sjukhuset i Bollnäs och få mitt Remicade-dropp igen. Hoppas det inte blir kallgrader och halt i natt…

4 responses to “…tittar på tv och virkar.

  1. Ja nog får man tiden att gå alltid, idag har jag varit skapligt lat, men jag har ett tvåveckors pass med djurpassning, grannen som är från Holland har åkt hem med sina fem barn och kvar lämnade hon katter, höns och kaniner…så här går jag o försöker hitta något ännu ätbart i naturen, blir trist att bara ge pellets…
    Kramen

    • Ja du ser… har man inte nå göra så får man.🙂 Vilken tur för din granne att du ställer upp för hennes djur. Måste vara guld värt för henne. Hoppas hon tar med sig nån god holländsk ost till dig när hon åker hem.🙂
      Kramen.

  2. Tiden ja den går så fort att man inte hinner med.Vi är redan inne i mitten av oktober och det är så mörkt ute tidigt.Fördelen är att man kan kurar upp sej i soffan lite tidigare varje dag.Tvn står på vissa kvällar fast det inte går nåt bra på den, varför kan man tänka. Men det blir en vana tror jag. Gubben är inte mycket för tv men han ser gärna hockey och den säsongen är ju igång nu. Bara nu hv kan börja spela bättre så blir han glad;!
    Hoppas att du får en trevlig och intressant vecka!
    Bamsekramar till dej och jag hoppas att droppet gick bra idag.

    • Ja det har du rätt i… att man kan kura i soffan tidigare och inte behöver man ha dåligt samvete för att man är inomhus heller.🙂
      Hockey ja… vägrar skaffa kanalpaketet som sänder SHL-hockeyn. Jag får väl pallra mig iväg till ishallen och kolla på Alfta Gif istället om jag vill se hockey.😀 Sen hoppas jag att de här vanligare turneringarna med Tre Kronor går på nån av de kanaler vi har.
      Förresten… nu kan man ju snart tillbringa halva helgerna tittande på skidåkning.😀 Yipeee! Och snart har vi vintertid igen också så det blir lite mer normalt. Ja det blir då bara bättre och bättre.🙂
      Jodå, droppet gick bra.
      Kramen till dig! Var rädd om dig!

Kommentera

