Inte många knop idag…

Idag har jag inte gjort många knop. Mest suttit vid datorn och donat, mest inne på min WP-sida. Kollat att allt fungerar och fixat det som inte fungerat.
Tur att C har gjort en del nytta då. Han har krattat ihop några högar med löv och tagit undan grillen och lite annat pyssel utomhus.

151001 Oktoberhimmel

Förra helgen tog vi in alla uteblommor från altanen. Och det var i sista stund för sen fick vi rejäl nattfrost. Vi har mest haft pelargoner så vi ska försöka övervintra dem i ”matkällarn” och hoppas få igång dem till nästa sommar igen.

150926 Altanen med alla blommor

Nu känns det verkligen att det är höst. Kalla nätter och kyliga dagar. Det är vår tredje höst här i huset. I år fick vi inte så mycket äpplen som ifjol. Då var vårt stora äppelträd så fullt med röda äpplen och jag gjorde äppelmos som blev rosa. I år fick vi bara fem äpplen på det trädet. Men det lilla trädet hade lite mer. De äpplena är goda att äta men man bör inte ta in dem för då ruttnar de snabbt innifrån. I år var vi sen med allt som skulle planteras men det vi lyckats bäst med är luktärtorna. Oj vad de blivit kraftiga och riktigt många plantor blev det också. Så typiskt då att de börjar blomma strax innan det blir nattfrost så det har inte blivit så många blommor.

151005 Luktärtor

Nu är det dags för tv:n och virkningenigen…

4 responses to “Inte många knop idag…

  1. Redan ett inlägg till, du är duktig !

  2. Vi har oxå haft frost, dock bara en natt och nu verkar det som att det blir varmare igen.Mina blommor får stå ute ett tag till. När vi kom hem från er på semestern var alla blommor döda. Jag hade inte talat om för mina vuxna barn att de måste vattna! Så dumt av mej;) I ren ilska åkte jag och köpte nya blommor och lät ungarna betala, faaan va arg jag var. Hädanefter när vi åker iväg skriver jag en ingående lista på vad varje unge ska göra(till deras stora ilska).De tycker jag är barnslig,fast jag är fortfarande arg men framförallt ledsen.
    Ha en bra vecka nu och tänk på att inte ta på dej mer än vad du orkar.
    Bamsekramar till dej och de dina

    • Man kan ju tycka att de i stort sett vuxna barnen ska ha vett att vattna… Förstår att du var arg och ledsen.
      Vi hade min yngsta här för ett par år sen och hon vattnade men inte tillräckligt mycket (det var otroligt varmt då) så våra växter var väldigt tacksamma när vi kom hem och de levde i alla fall.
      Fortsätt du med en ingående lista – det är billigare än att vara tvungen köpa nya blommor.
      Kramen till er alla!

Kommentera

