Besökare och OS gör vårt liv mycket roligare.

Amaryllis.

Kära nån vad tiden går fort!!! Vi är ju snart halvvägs in i februari! Och ute känns det som vår med takdropp och snart har vi ingen snö kvar heller.😦 Hos grannen har snödropparna börjat titta fram t.o.m. Jag tror ändå inte att vi kommer undan vintern så lätt och hoppas att det fylls på med snö och det snart så ungarna får härliga, vintriga sportlov. Det är de värda.

OS har börjat också ifall det är nån som missat det… Invigningen såg vi naturligtvis och den var så tjusig.🙂
Det som är viktigt för mig att se under OS är skidåkning, skidskytte och ishockey. I skidåkning har ”vi” redan lyckats få två silvermedaljer medan skidskyttarna inte lyckats riktigt än. Ishockeyn börjar för ”oss” (Sverige) på onsdag. Det blir spännande.
Emellan dessa, för oss, viktiga grenar så slötittar vi på det mesta om vi har tv:n på. Alpint är intressant också men inget jag direkt hänger med på för jämnan. Har tyvärr inte sett någon konståkning, det är vackert att titta på och det är oftast vacker musik också.

Tulpaner.

Här har väl inte hänt så mycket sen sist jag skrev… Jo jag var piggare på fredan (31/1) precis som jag trodde att jag skulle bli. Jag kom iväg och bada och var in till mor och far en sväng innan jag handlade. Kostade på oss en bukett tulpaner gjorde jag också.

Under helgen gjorde vi inte så mycket. Jo tittade på ”Breaking Bad” på Netflix förstås och så var mor och far hit och fikade på söndan.

På måndan (3/2) kom L (yngsta) och hälsa på oss på eftermiddan. Hon har börjat virka så vi satt och virkade tillsammans. Hon hade köpt en bok med olika virkmönster i och ville virka en pannlapp så jag hängde på och började också med en pannlapp av restgarn jag hade. E (äldsta) kom också då hon hade jobbat färdigt så de åt middag med oss. Det är så roligt då de kommer och jag/vi är så glada att de vill komma.

Dubbelvirkad pannlapp.

Tisdan blev en upprepning av fredan men jag köpte inga tulpaner.🙂
På onsdan (5/2) gjorde jag ett ryck här hemma och bytte gardiner och dukar i både sovrummet och matrummet så nu är det bara köket kvar som har julgardiner. I vardagsrummet satte jag upp vita gardiner till jul så de får hänga med ett tag till.
C åkte till Bollnäs för att laga bilen. Han lämnade den på verkstan och när han kom tillbaka hade de inte gjort något åt den…. vi fick ju tvåor på den bakre spindelleden på höger sida och på vänster halvljus som pekade neråt. När de skulle byta spindelleden så kunde de inte hitta något fel på den! Däremot var den främre spindelleden glapp!! Killen på besiktningen hade tydligen skrivit fel!!! Så nu på torsdag ska vi tillbaka med bilen igen för att få den spindelleden utbytt eftersom de ju var tvungen att beställa hem en annan spindelled för de ser inte lika ut heller. På torsdag ska jag också följa med för då har Erikshjälpen öppet och där är det roligt att kika runt och det ligger alldeles nära verkstan.🙂
På eftermiddan kom T (sonen) och hälsa på en sväng och lite senare kom E en snabbvända också efter jobbet.

Sovrumsfönstret. Matrummet.

På torsdan var jag ner på byn en sväng för att handla lite. På kvällen åkte C och T till Gävle för att se Brynäs – AIK. Det var en ”killkväll” så jag stannade hemma och slog ner ändan framför tv:n och såg alla tre delarna av ”Torka aldrig tårar utan handskar”. Jag har sett den förr men ville gärna se den igen och eftersom C inte är så pigg på att se något för andra gången så passade jag på.🙂 Jag hade en lugn och skön dag och kväll så gissa om jag blev förvånad då jag var alldeles klen igen på fredan så jag kom inte ens iväg till badet. Jag sov bort nästan hela dan…

Lördan blev en lugn dag med tv-tittande (både OS och Netflix) och på söndan (9/2) kom L hit på eftermiddan. Vi virkade pannlappar, L fortsatte med sin och jag började på en ny, och lyssnade på musik och så laga jag kycklinggratäng som vi åt innan hon åkte hem till sig igen.

Idag har jag inte fått nån nytta gjord heller mer än att jag cyklat (som alltid då jag inte har baddag) och så var jag till min HC och tog prover inför besöket hos reumatologen på onsdag. Passade på att handla lite också då jag ändå var ner på byn. På eftermiddan kom mor och far hit och fikade men åkte innan det var dags att bänka sig framför tv:n och skidskyttet. De skulle också titta men ville göra det hemma hos sig.

Tänk vad mycket roligare livet blir av besökare… och OS.🙂

Hjortrondekoration på Ljustorget.

4 responses to “Besökare och OS gör vårt liv mycket roligare.

  1. Villken fin panlapp!🙂
    Och va bedrövligt av besiktningen att göra den missen!

  2. Visst är det roligt med os!Tvn står på hela dagarna men jag ser bara aktivt på en del.Igår var en kanondag för pojkarna i spåret;) Men ikväll börjar os på riktigt!
    Ser roligt ut att virka, saknar det men händerna vill inte längre….
    Ha en bra vecka och ta hand om dej och de dina//kraaaaam

    • Ja ikväll började OS på riktigt och det började bra också.🙂 Vilken härlig match!
      Jag har ingen inspiration eller lust att varken laga mat eller baka. Ingen ork, ingen energi. Men jag virkar framför tv:n iaf så nån nytta gör jag ändå. Händerna vill inte så mycket ibland men däremellan funkar det riktigt bra att virka. Har inte alltför ont i händerna nu då jag får dropp var sjätte vecka.
      Ta hand om dig du med och sköt om dig och unna dig lite egentid. Kramen.

Kommentera

