Helgerna är slut och vardagen är här igen.

Julfirande för Snoozen.

Nu är det slut på alla helgdagar ett tag. Ja, lördagar och söndagar har vi ju varje vecka men den här jul och nyårshelgen har ju varit helt otrolig. Det blev svårt att komma ihåg vad det var för dag när det var så många röddagar mitt i veckorna.

Vi har haft sköna helgdagar. Kvällen före julafton var vi till kyrkan (som vi nästan bor granne med nu för tiden) och sjöng in julen med kyrkokören och andra duktiga sångare och musikanter. Skönt att ha den traditionen tillbaka igen.🙂

Julgranen.

Julafton firade vi här hos oss med mor och far och ungarna. Vi har ju fortfarande bäst med plats när vi blir några stycken som ska äta tillsammans. Dottern L sov över hos oss från kvällen före julafton till juldan.
På julda’ns em blev vi spontanbjudna in till grannarna B och Ö på fika. Trevligt.🙂
Annandag jul var vi bjudna till mor och far på mat. Vi blev samma gäng igen förutom sonen T som fick iväg och jobba trots att han var ”knôven”.

Dagen före nyårsafton var våra f.d. stuggrannar hit och hälsade på och det är alltid lika roligt att träffa dem över en fika och så kul om vi kan fortsätta hålla kontakten fast vi har flyttat.
Nyårsaftonens årgångsmustNyårsafton firade vi på tu man hand med god mat och några avsnitt av tv-serien ”Homeland”. Vi skålade in det nya året med ”Årgångsmust”. Den var smaksatt med mörk choklad i år. Tydligen har de olika smaksättning varje år så vi hoppas få tag på den till nästa nyår också.
På nyårsdagskvällen var Nettan hit och hälsade på.
Övrig tid har vi varit rätt osociala egentligen. Vi har tittat på ”Homeland” (streamade den) så nu har vi, från mitten av december och ett par dagar in i januari, sett alla tre säsongerna, allt som allt 36 avsnitt.😮 Och så har det varit en del skidåkning och hockey på tv:n också. Tror aldrig jag haft en så slapp och slö jul och nyårshelg nån gång förr.🙂

En av de få vardagarna de här helgerna ägnade vi åt att hjälpa dottern L att köpa en tv. Hon har haft min gamla ”tjock-tv” men nu var det dags för henne att köpa en ny tv. Vi var även till Röda korset där hon köpte en fin tv-bänk. Tänk vilken glädje det blir när man som hon äntligen kan köpa en ”platt-tv” för hopsparade pengar. Jag är så glad åt att mina barn får uppleva den glädjen och att de inte tar något för givet.

Frukost i vardagsrummet - Snoozen stal en skinkskiva.Nog för att det är skönt med storhelger men det kan ju vara skönt när det blir vardag igen också. För mig innebar vardagen att jag kunde åka och träna i varmbassängen på Alfta Quren igen (det som förr hette Alfta Rehab). Så skönt! Samma eftermiddag (7/1) kände jag av vardagen genom att jag var till Hudiksvall och fick mitt dropp. Igår (9/1) hade vi ärende till Ljusdal och passade då på att hälsa på våra vänner E-B och C som vi inte varit till sen i somras. Vi hade en hel del att prata om.🙂
Idag har jag tränat i bassängen igen, handlat och så har vi varit till mor och far och fikat.
Medan jag skrev det här så sov både C och Snoozen men nu har de vaknat så jag lärer se till att laga lite mat innan jag lägger in bilderna.

4 responses to “Helgerna är slut och vardagen är här igen.

  1. Men titta, du har bloggat, va skoj!
    Och vilken fin julgran ni hade, här pyntade vi inte alls. Låter katten julgranen vara ifred? Jag tyckte det var skönt när Hasse började jobba så smått denna vecka och jag får lite mer egentid…
    Inte så jag önskar han ska sitta ute på vägarna hela långa kvällarna, men ett par timmar här o där så…
    Ha en skön helg, mycket sport blir det och tänk, snart är det OS!
    Kram

    • Ja jag har fått till en blogg… hoppas jag får arslet ur vagnen och fortsätter med det.🙂
      Vi har en plastgran som hängt med sen 2000. Den barrar!!!🙂
      Snoozen har haft väldigt roligt med granen tidigare år och det har inte hjälpt att säga ifrån till honom men i år har han varit så duktig. Han lekte lite i början men då jag ruskade på vattensprayflaskan så gick han därifrån och den var bara spännande de första dagarna.
      Vi firar ju julafton här hos oss och hittills är det bara vi som haft julgran men nu har även äldsta dottern med sambo skaffat sig plastgran.
      Visst är det skönt med lite egentid. Jag har haft 3 timmar på förmiddagarna nu sen början av november men det tog slut på det igår. Men det lär väl bli nåt mer ”provapåjobb” för C snart igen.
      Ha en skön sporthelg du/ni med och så klart ser vi fram emot OS.🙂
      Kramen.

  2. Ser att katten tar sig en vilostund under granen :))) Ser rofyllt o skönt ut !
    Ni verkar trivas bra i ert nya hus !
    Snö har det ju kommit igen, nu får vi ljust o fint ute🙂
    Ha en fin resterande helg ! Kram på dej !!

    • Ja nog trivs vi i vårt hus.🙂 Bäst av allt är att det är vårt eget hus.
      Äntligen har vi fått snö! Det var då på tiden. Jag har svårt att känna att det är vinter när det inte finns nån snö.
      Ha det gött!
      Kramen.

Kommentera

