Nyårsafton…

Nu är det snart ett nytt år. 2014. Undrar vad som ska hända under det nya året?
2013 hände en hel del och förhoppningsvis ska jag väl kunna spotta ur mig några blogginlägg om vad som hänt eftersom jag inte fått ifrån mig så många blogginlägg under året som gått.
Vår nyårsafton firar vi hemma i sällskap av varann.🙂 Jag är lycklig och tacksam för att vi har varann och kan fira nyårsaftonen tillsammans. Det är inte alla förunnat…
Vi ska laga lite god mat och titta på en serie (Homeland) via datorn och som sen efterrätt blir det ris a la malta med saftsås.
Vid 12-slaget ska vi dricka ”årgångsjulmust” tror jag det hette.🙂

Men först vill jag önska alla ett Gott Nytt År!

Gott Nytt År!

4 responses to “Nyårsafton…

  1. Hej min vän!
    Vad skönt det låter med en lugn och skön nyårsafton,
    Vi firade svärmor som fyllde 65 igår,Stannade till efter 12 slaget och såg på alla raketer. förstår inte hur folk kan bränna så mycket pengar på så kort tid;)!
    Idag sitter gubben och skalar räkor till smörgåstårtan vi påbörjade igår. Hoppas att du/ni får ett kanon år och att vi snart ses igen!!!
    Bamsekram från hela familjen men mest från mej!

    • Jag håller med dig då det gäller raketer! När min son var 15-16 år så ville han att jag skulle hjälpa honom att skriva en insändare om raketer. Han skrev att han tyckte att folk skulle skänka pengar till behövande istället för att köpa raketer. Vilken insikt i den åldern. Han och jag skänkte pengar till något välgörande ändamål också eftersom vi ändå inte köper några raketer. Men tänk om ALLA kunde skänka raketpengarna till välgörande ändamål istället. Vilket lyft för alla. Raketuppskjutningarna skulle man då kunna låta kommunen och byaföreningarna stå för och för att finansiera dessa skulle de kunna ha insamlingar. Tänk vad många olyckor som skulle förhindras också med detta.🙂
      Igår lagade vi lite god mat och körde igång Homeland på datorn och tv:n och sen såg vi tre avsnitt innan vi gjorde ett uppehåll för att korka upp vår ”årsmust”. Vi gick ut och tittade på raketuppskjutningar lite varstans i omgivningarna innan vi gick in och såg ännu ett avsnitt av Homeland. Ja nog hade vi det skönt och mysigt allt.
      Nog ska vi väl få ett kanonår nu och ni med hoppas jag.🙂
      Massor med kramar till er allihop men mest kramar till dig!

  2. Tittar in och hoppas att skrivklådan kommit igång. Men du är ju som mig o sitter säkert klistrad vid hockeymatchen. Det gör inte vi, teven står visserligen på men i ett annat rum och Hasse tog hunden i koppel och gick ut! Han kanske har lite klena nerver efter helgens prövningar.
    Kram från oss

    • Hoppas på skrivklå’a kan man ju göra…
      Vi har suttit vid tv:n nästan hela tiden under helgerna. Har det inte varit skidåkning eller hockey så har vi tittat på en serie som vi inte kunde slita oss ifrån. Vi har varit väldigt osociala känns det som men det har varit så skönt.🙂

Kommentera

