Quizle #30: Min väska

Min väska

1. Använder du handväska? Eller använder du något annat?
Jag använder handväska. Ibland har jag även en tygkasse med mig där jag har min virkning. Kameran får också följa med ibland men den har en egen väska.

2. Hur ser din handväska/väska ut, stor eller liten?
Den kan nog kallas stor. Den är grå och jag köpte den när mor och jag var till Cypern 2011. Det får plats en massa grejor i den. Sånt som är bra att ha…😉

3. Vad MÅSTE finnas med i din väska när du går ut?
Min Ventolinespray, plånboken, mobiltelefon, mina glasögon och Alvedon måste jag bara ha med mig. Sen ligger det ju en hel del andra ”bra att ha saker” däri som t.ex. mitt badkort, tuggummi, pappersnäsdukar, hårborste och handsprit. På sommarn brukar jag även ha myggdeo i väskan.

4. Hur mycket onödigt går du omkring med? ;)
Tja, det är nog en del onödigt där också som t.ex. ett läppstift. Hur ofta använder jag det? Väldigt sällan. Ett par pennor har jag också däri som jag kan få användning av ibland men inte ofta. Sen samlas det en del rammel (kvitton, broschyrer m.m.) däri som jag rensar ut då jag känner att det börjar bli för mycket.

5. Hur ofta har du med dig din väska?
Jag tar alltid med mig väskan då jag/vi ska åka någonstans med bilen.

Frågorna kommer från http://quizle.se, var gärna med du också!

130209 Min väska.

6 responses to “Quizle #30: Min väska

  1. Det var en snygg väska, jag längtar till våren då jag kan ha midjeväska igen! Ni har väl suttit framför skidskyttet idag, jag var ute bland rallybilarna när herrarna åkte, Hasse stannade hemma. Sen tittade jag på damerna medan Hasse tog ut hunden. Arbetsfördelning mao…Kramen

    • Ja, jag gillar min väska och hoppas att den håller i många år.🙂 Jag är ingen som köper väskor och heller inte skor så ofta utan hittar jag något jag gillar så håller jag fast vid den väskan (eller skorna) tills de ramlar sönder.
      Kramen.

  2. Hej! Inte behöver man egentligen hålla på med blommor åt varandra tycker jag, jag som inte ens har krukväxter hemma , men det är klart att man blir glad över lite uppmärksamhet. Hasse har inte kommit hem än så jag vet inte hur det blir…
    Vet du, tog kontakt med dottern i förmiddags på chatten, tänkte påminna henne om Quizle-frågor, då visade det sig att hon låg på akuten sen igår kväll. Ett migränanfall från helvetet hade hon drabbats av och inga mediciner hjälpte! Stesolid, Ketogan och Voltaren hade dom proppat henne full med. Ett drygt dygn fick hon ligga innan det började släppa. Tydligen var blodtrycket skyhögt så länge anfallet varade…ja jisses, tänk att migränen hoppade över mig och gick från min mamma direkt till min dotter.
    Kram på er

    • Nej inte behöver man det men nog sjutton är det roligt att få blommor ibland.🙂 Jag brukar köpa blommor ibland till C och det hade jag tänkt göra idag med men eftersom jag inte var pigg så fick han köpa dem – och de var menade till honom – men då han kom hem så sa han att jag fick dem av honom istället.🙂 Det var ju trevligt. Han hade med sig bakelser hem också. Från Ljustorget. De var goda.🙂
      Men fy vad hemskt att ha sån migrän så inga mediciner hjälper! Du får då vara glad för att du slipper migräneländet då. Du har väl så det räcker ändå.
      Kram till dig och en till Hasse också.

  3. Hej! Nu var det länge sedan damen bloggade! Jag har svårt nu själv också att få till nåt, händer just inget här hemma, blir mest promenader och gloende på dumburken. Nu började ju VM igen o ikväll är det fri-idrott. Men dagarna blir längre och ljusare, fåglarna kvittrar o när Vasaloppet varit då får det gärna slaska! Ha en trevlig helg däruppe/Kram

Kommentera

