Quizle #29: Teknik

Teknik

1. Har du en egen dator? Vilken typ?
Vi har en stationär dator och en laptop. Oftast är det jag som sitter vid den stationära datorn och sambon vid laptopen.

2. Hur viktig är datorn för dig? Vad gör du med den i huvudsak?
Datorn är väldigt viktig för mig nu för tiden. Jag använder den till att dona med mina foton i photoshop. Har jag det väldigt besvärligt med värk så är den bästa medicinen att sitta och dona med bilder.🙂 Sen bloggar jag men inte så ofta som jag egentligen borde och så ”hänger jag” på facebook och spelar ett par spel där som jag lätt fastnar vid.

3. Har du en smartphone, vilken?
Nej jag har ingen smartphone.

4. Hur viktig är mobiltelefonen för dig? Vad gör du med den i huvudsak?
Mobiltelefonen är rätt viktig för mig för att jag vill att mina nära och kära ska kunna nå mig även om jag inte är hemma. Jag använder min mobiltelefon till att ringa med, skicka sms, något enstaka mms och så använder jag mobilkameran om jag glömt ”riktiga” kameran hemma. Men det är bara i nödfall jag gör det.

5. Finns det någon teknisk ”pryl” du önskar dig och isåfall vilken?
Nä, ingen pryl men däremot ett program för att lägga in gamla videofilmer sen ungarna var små och kanske även kunna redigera dem lite och göra nya filmer till dem var och en.

Frågorna kommer från http://quizle.se, var gärna med du också!

100127 Maffe Mumlan och Snoozen trängs vid datorn.För tre år sen var de så här små och söta våra kattungar. Alla ville vara med då jag satt vid datorn och då blev det trångt.🙂 Snoozen är till höger i bild.

4 responses to “Quizle #29: Teknik

  1. Sött foto på kattungarna! Snoozen som är så stor nu🙂

  2. Guud vad dom är söta, varför växer dom upp så fort? Hej förresten, ville önska er en trevlig helg, här ser det ut att bli soligt och fint, vore kalas om man bara kunde ta sig fram på halkiga vägarna. Men, jag har ju en stödjeperson ”ler” som får jobba extra i helgen…Kramen

    • Ja tänk om de finge vara så där små länge.. det skulle ju inte göra nånting alls. Visst, de är fina som stora katter också men nog är det nåt speciellt med kattungar.
      Soligt och fint har vi haft det idag och det är inte speciellt halt här heller, bara om man går precis i bilspåren men håller man sig till mittremsan eller kanten så går det så bra att gå. Men jag använder sparken och glider så fint där bilarna kört.🙂
      Kramen.

Kommentera

