Quizle #26: Vinterväder

Den här Quizlen har hängt med sen början av december men är fortfarande aktuell, tycker jag, eftersom det fortfarande är vinter.🙂

121029 Tidig vinter.
Vinterväder

1. Rent allmänt, tycker du om vintern?
Ja om det är riktig vinter så tycker jag om den. Dvs det ska vara snö på marken och så får det gärna vara solsken och ca -10º. Då mår min kropp bra.
2. Vilken typ av vinter har ni där du bor? Milt, blaskigt, blåsigt, kallt etc?
Mest snö och kallt så jag bor på rätt ställe.🙂
3. Tycker du om att utöva någon vinteraktivitet? Åka skoter, skidor, spark eller liknande.
Nää. Sparken kan jag använda om det blir halt och svårt att ta sig fram för egen ”maskin”. Skoter är det roligt att åka ibland men har ingen egen. Skidor? Nää inte åka själv men jag tycker om att titta på skidåkning på tv.😉
4. Finns det något speciellt som du inte tycker om med vintern?
När det blir isigt och halt så inte ens broddarna räcker till för att hålla mig på benen.
5. Hur tycker du att det går att köra bil på vintern? Du som inte kör bil, vad tycker du om att åka med som passagerare vintertid?
Tar man det lugnt så går det bra och jag tar det lugnt när jag kör bil vilken årstid det än är. Dom jag åker med som passagerare är duktiga på att köra i vinterföre.

Frågorna kommer från http://quizle.se, var gärna med du också!

121201 Vinter vid fågelstugan. 121201 Det blev mycket snö till första advent 2012.

4 responses to “Quizle #26: Vinterväder

  1. Hej! Jag förstår inte folk som börjar tjata om våren precis när julen är över! Det är ju flera månader dit! Denna helg har vi haft mycket skidåkare i byn, de är nog här o tränar inför Vasaloppet kan jag tro. Jag gillade jättemycket att åka skidor, skit att man inte kan göra det längre. Snöskor kanske vore något, då får man pulsa kan jag tro!
    Ha nu en fin vecka, här blir det lite nystart känns det som eftersom Aston åkt hem.
    Kram på er

    • Jag tycker det är skönt med vinter! Men jag tycker också att det är skönt att det blir ljusare ute men våren… nä, inte än! Men det är många som längtar efter vår och sommarn och har höga förväntningar och sen blir det stackarna besvikna då det inte blivit lika varmt och soligt som de hoppats. Tur jag är sån som hellre sitter i skuggan på sommarn så då behöver jag inte bli ledsen om solen uteblir heller.😉
      Enda vintersport jag någon gång tyckt om att utöva var att åka skridskor. Vi åkte på sjön därhemma och vissa vintrar var det så dåligt med snö så vi kunde åka tvärs över sjön till grannbyn.🙂 När jag åkte skridskor för en massa år sen så upptäckte jag att det gör inih-e ont i fötterna att åka skridskor nu för tiden.😕 Så nu blir det på sin höjd sparken som får räknas som min vintersport.😉
      Ha en fin vecka du med!
      Kramen.

  2. Hamnade på din sida av en slump. Sökte på prednisolon och hjärtklappning. Det var en otrolig läsning sidan jag hamnade på. Det var som om jag skrivit den skälv. Jag har oxå psoriasis artrit enligt reumatologen. På något vis var de skönt att läsa att någon har de som mig. Då allt är som jobbigast känner man sig rätt ensam om sina bekymmer. Tack för intressant läsning.

    • Vad kul att du uppskattade min sida och att du kände igen dig i det jag skrivit. Det är sånt man kan behöva ibland. Ska kika in hos dig en sväng också och läsa lite.🙂
      Ha det så gött du kan.😉

Kommentera

