Jag testar Frebaco Kvarns müsli med banan, kokos och mango.

Jag är testpilot åt Smartson bl.a. och nu har jag fått i uppdrag att testa müsli. Fick skriva ut en kupong som jag fick lämna som betalning i affärn så det kostar mig ingenting. Ingenting förutom att jag letat efter denna müsli på flera affärer häromkring och inte hittat den förrän idag. Trodde faktiskt att jag skulle få ge upp den här gången. Men Coop i Ljusdal hade fått hem två av de tre nya smakerna nu så jag valde den med banan, kokos och mango för det är smaker jag tycker om.

Jag köpte med mig en liter Bollnäsfil hem också för müsli passar bra med fil, tycker jag.
Direkt då vi kom hem så dukade jag upp ett litet mellanmål till mig för att få smaka müslin på en gång. Snacka om nyfiken…
Njaa… må jag då säga. Müslin var krispig och lättäten. Jag kände ibland en liten lätt smak av banan och mer sällan en smak av kokos. Var mangon tagit vägen vet jag då inte för nån sån smak kände jag inte. Kanske det var som C sa, att mangosmaken ligger längst ner i påsen…🙂

Jag ska testa müslin tillsammans med mjölk också innan jag skriver min slutrapport men nog vill jag ha lite mer smak på den om jag ska köpa den i framtiden.

121120 Frebaco müsli.

6 responses to “Jag testar Frebaco Kvarns müsli med banan, kokos och mango.

  1. Mango som är så gott – den vill man verkligen känna smaken av.
    Jo, jag har läst bloggen innan också. Det var länge sen jag läste ifatt blogg hos dig. Gamla foton… ja, men de är ju så fina!
    Toppen att du får minska på kortisonet.
    Fotot från Ljustorget är så läckert =) Det känns som ljusen vore ätbara, men man får äta med ögonen.
    Tiden går fort även om jag inte gör 100-delen av vad ni gör. Den bara springer iväg. Skönt i och för sig, för november är inget för mig. Rätt milt också, inga minusgrader här inte. Det borde det vara så vi får tjäle i jorden någon gång. Lantbrukarna är förtvivlade för åkrarna är för blöta så de fick inte höstsådden gjord. Rena lervällingen. Nu är det för sent.
    Må så gott där uppe!
    Kram! ♥ ♥

    • Ja nog vill jag känna smaken av mango om mangon ingår liksom.
      Här behöver du inte in ofta så du lär nog aldrig behöva läsa ikapp.🙂
      Ja det är skönt att få minska kortisonet och har jag tur och det går att fortsätta minska framöver så borde jag bli av med kortisonet till sommarn.
      Ljusen från Ljustorget är verkligen godis för ögonen.🙂
      Vi har också haft väldigt milda dagar nu ett tag. Igår var det +9º och likaså idag. Helt otroligt för att vara i november. Nackdelen är att det blir så mjukt och lerigt även på vår lilla väg och i backen upp mot huset känns det som man ska sjunka hur djupt som helst när man går där. Jobbigt för bönderna som inte kunnat fullgöra sina sådder. Men vädret kan man ju inte råda över..
      Ha det gött du med!
      Kramen. ♥

  2. Tur att jag inte är testpilot på müsli, för jag bara måste ha ”Familjemüsli” till filmjölken. När jag lockats att köpa annat, har jag ångrat mig djupt. Andra sorter har något konstigt sötningsmedel, som äcklar mig. Tänk vilket vanedjur man är.

    • Jag äter inte müsli så ofta men köper nån påse ibland. Nu passade jag på när jag fick testa gratis.🙂 Tror inte det är nåt sötningsmedel i den här müslin utan vanligt socker. Den var krispig och god och som en vän till mig sa, som testar samma sort, ”Den blev inte så där grötig som de flesta müsli brukar bli”.
      Kramen.

  3. Trevligt att kunna prova på olika smaker !!
    Jag äter nästan aldrig müsli, håller mig till olika flingor istället🙂
    Ha en trevlig helg Ninni !! kramen….

    • Jag köper sällan müsli jag heller men det händer ibland. Nu tog jag chansen att få pröva nåt nytt.🙂 Min favorit tidigare har varit vanilyoghurt med special-K:s flingor men har haft svårt att äta det sen jag fick TBC-behandlingen. Varför vet jag inte men det känns ”jolmigt” på nåt sätt. När C jobbade åt vi alltid gröt till frukost. Nu har äter vi te och mackor på vardagarna och choklad, mackor och kokt ägg på helgerna.
      Ha en trevlig helg du med!
      Kramen.

Kommentera

