Kan jag skriva en kort blogg? Njaää… men allting är ju relativt….

Nu får det bli en snabbis. Som vanligt har jag inte lyckats prioritera bloggen. Det har väl egentligen inte hänt så mycket här heller. Och när jag dröjer för länge med att blogga så hinner jag glömma vad som hänt också.:-/

121010 Gågatan i Bollnäs. 121010 Gågatan i Bollnäs.

Tisdan den 9/10 var jag i alla fall och badade. Det brukar jag ju göra på tisdagar.🙂 På onsdan (10/10) skulle C till Bollnäs sjukhus på ultraljud av hjärtat och arbetstest eller vad det heter. Jag åkte ner på stan under tiden han var på det. Jag var där innan affärerna ens hade öppnat men jag hade kameran med mig så jag sysselsatte mig med att fotografera. Men ojojoj vad det är tröttsamt att gå i affärer… Tur det fanns bänkar vid det öde Brotorget så jag kunde vila mina ben och min rygg. Det enda jag köpte var 2 hg Göta Kanal te.

121010 Brotorget i Bollnäs.

 Resultatet av C:s ”cykeltur” i Bollnäs blev en remiss till Gävle och kranskärlsröntgen då de misstänker att det kan vara lite tätt i kranskärlen. Men den röntgen får han väl vänta ett par månader på.

121010 Färgprakt mitt i stan (Bollnäs).

När vi var klar på sjukhuset åkte vi och hämtade upp yngsta dottern L och så for vi till  mor och far i Alfta och fikade.
På kvällen var vi för lata/orkeslösa för att laga mat så det blev ett restaurangbesök.

Torsdagen ägnade jag åt att baka. Tog i rejält och bakade först bullar och sen matbröd MEN det var visst inte så lyckat för det blev nog för varmt för matbrödet så det jäste bara på bredden. Totalt misslyckat.😦
På fredan (12/10) blev det en sväng med snabeldraken men det var knappt jag klarade av det för naturligtvis fick jag f-n för att jag hade bakat dagen innan.

121013 Chokladmoussetårta.I lördags (13/10) var vi in till Ljusdal och handlade och slank in till vårt favoritfik på Ljustorget och åt en varsin chokladmoussetårtbit.
På lördagskvällen innan vi skulle lägga oss fick vi se att det snöade. Så på söndagsmorgonen när vi klev upp var det 4 – 5 cm snö ute. Vi hade sovit länge (nästan till kl 9) så jag gick ut nästan på en gång jag klivit upp för att hinna fotografera snön. Jag var rädd att den skulle smälta bort…🙂 Men den låg kvar hela dan.

121014 Första snön.

På kvällen var vi till E och U och hälsade på. Länge sen vi var dit så vi blev sittande ett par timmar och pratade.

121014 Vackert med snö på träden.I måndags (15/10) bytte C till vinterdäck, eftersom de lovat mer snö här. Jag tassade runt och dammade överallt och det behövdes.
Det var ju tur att bilen fick vinterdäck för på tisdag morgon, då vi skulle åka in till Ljusdal för att jag skulle bada, hade vi fått snö igen men bara 1 – 2 cm denna gång och den tinade bort snabbt.
Efter badet åkte vi till Ljustorget och handlade lite presenter och naturligtvis så tog vi oss en fika innan vi for hem igen.🙂
Framåt kvällen körde jag igång en matbrödsdeg. Var ju tvungen se till att vi har vettigt bröd att äta då jag förstörde förra baket.

Onsdagen (17/10) gick åt till att städa golv (det hjälptes vi åt med) och så gick tvättmaskin på högvarv.

121010 Olika höstfärger.Idag (läs igår eftersom klockan passerat midnatt) var det dags för provtagning för mig och ett besök hos sjukgymnasten för C. Båda aktiviteterna var faktiskt här i Järvsö! Mellan våra besök på hälsocentralen var vi och handlade inför helgen. Vi ska nämligen ha kattvakter här för vi ska åka bort. Yngsta dottern har redan kommit och hon ska vara kattvakt till måndag då sonen kommer och tar över kattvaktandet till på onsdag då vi kommer hem.
Resten av den här dan har gått åt till förberedelser inför vår resa.
Så när du läser det här så är vi nog på väg till, eller redan framme i, Kalmar där vi ska hälsa på M och S. Men på vägen dit ska vi till Nitha och Mäster och fika så vi får träffa dem en liten stund i alla fall i år. Från Kalmar ska vi sen vidare till Vrigstad där C:s dotter bor med sin familj.
Nu är det inte bara en nöjestripp vi är ute på. På tisdan ska vi (eller åtminstone C) på begravning. Jag vet inte om jag ska vara med på begravningen. Får se vad som passar sig. Jag har ju aldrig träffat mannen som ska begravas så jag ska kolla med C:s dotter hur jag ska göra.
Sen åker vi hem igen på onsdag för  på torsdag kl 10 ska jag vara i Hudiksvall för att få mitt Remicade-dropp igen.

Vi tar naturligtvis med oss laptopen på resan men det lär inte bli mycket tid vid datorn då vi är borta. Ha det gôtt för det tänker vi ha.🙂

121006 Solnedgång - 12x zoom.

14 responses to “Kan jag skriva en kort blogg? Njaää… men allting är ju relativt….

  1. Ja tänk att vi ska få besök,om än ett kort ,så ser vi fram emot det.Ska blir så härligt att se er.Välkomna♥

  2. Hej, nu blev jag besviken, trodde ni skulle iväg på en trevlig nöjestripp! Nå, hoppas ni trots det ledsamma också hinner med motsatsen, se nya vyer och träffa nya spännande människor! Ha en riktigt trevlig resa och kör försiktigt! Kram

  3. Tack för ett alltför kort besök!!
    Vi får försöka att ta ett lite längre besök nästa gång, om det sen blir ni som kommer till oss eller vi som kommer till er återstår att se. Gubben här hemma har äntligen besökt min pappa för behandling av sin rygg. Han börjar tillochmed att kunna gå rakt. men det e som pappa sa(läs skällde) hade du kommit hit direkt så skulle du varit bra för en vecka sen!
    Hoppas att resan hem gick bra och att du inte mår alltför dåligt.
    Kram på dej och gubben din

    • Tack för att vi fick komma!
      Ja gärna ett längre besök nästa gång var det än blir. Våra samtalsämnen verkar ju aldrig sina.🙂
      Jasså han kom iväg till din pappa till sist. Ja skäll ska han ha då han har möjlighet att få hjälp så nära och inte tar det. Nu hoppas jag att S rygg blir bra igen så han slipper lida av smärtorna – tills nästa gång – för det lär väl komma tillbaka kan jag tro.
      Jodå resan hem gick bra och nog känner jag av att vi varit ute på men vågade inte slappna av för’ns igår eftersom jag skulle iväg och få dropp på torsdan. Den vändan ska jag skriva om i nästa blogg så du får veta mer så småningom…😉
      Kramar till dig och din envisa gubbe!

  4. Kommer in för att titta till dej. Hoppas du har det bra

  5. Dina foton är då alltid värst (= bäst)!

  6. Härliga bilder du har alltid. Och vad mysigt att åka bort alltid bekymmer när man har djur. Vi ska åka till er nå tag och se hur ni bor. Måste ut på något nån gång kram

    • Tack Eva!
      Ja det var skönt att komma iväg bort en sväng, bort från allt vad sjukhus, behandlingar och provtagningar heter. Det ordnade sig bra med kattvakt då Linn och Thomas bytte av varann här.
      Ja ni är så välkomna hit!! Jätteroligt om ni vill komma. Vi är ju (peppar, peppar, ta i trä) sällan sjuka (förkylda menar jag då) här hos oss för vi passar oss för smitta eftersom vi båda har besvär med lungorna och jag är extra infektionskänslig även nu då jag får remicadebehandlingen. Släkt och vänner är bannlysta då de känner av förkylningar.
      Kanske vi kan ta en tur till Ljustorget när ni kommer också så du/ni får se alla underbara ljus som finns där.
      Kram.

  7. Hej! Du har ju varit ute och rest, var är resereportaget? Antar att den kommer, så småningom…Vaknade tidigt idag, bara för att man fick en timme extra, men gubben ligger kvar och trycker. Själv dricker jag kaffe och ska kolla på storslalomåket snart, kul när vintersporterna åter kommer igång. -8 visar termometern, motorvärmaren är igång för första gången, Hasse ska iväg på två kundbesök idag. Hoppas ni får en skön söndag/Kramen

    • Reserepotaget kommer snart… tror jag. Har börjat och har fixat med bilderna. Men det kommer ju en massa annat emellan jämt. *suck*
      Kundbesök en söndag! Får han inte ens vara ledig då det är helg?
      Slalom brukar jag inte kolla på men när det blir skidåkning och skidskytte sitter jag gärna vid tv:n med virkningen och en kopp kaffe.🙂
      Hoppas det går bra för Hasse idag efter vägarna… blev ju en del snö och halka. Jag har precis fått höra att äldsta dotra med sambo kommit hem helskinnade från huvudstaden där de varit i helgen. Skönt att allt gick väl. Det är lite oroligt att ha nära och kära efter vägarna då det är så bedrövligt väglag som det är idag. De har varnat hela dan på lokalradion för halkan.
      Kram.

Kommentera

