Motorrveyn.

120415 Nostalgi!

Nu har även vi fått snö hos oss. Igår snöade det mest hela dan men tackochlov så låg det bara kvar på gräsmattor och åkrar och det skulle nog blivit en hel del om det inte tinat eftersom. Det är ju april och då ska det var aprilväder.🙂 Idag har solen visat sig lite då och då mellan molnen men det har även blåst en del och några flingor har det också singlat ner. Jag försökte sätta mig en stund i solen på förmiddan, tänkte jag skulle sitta och lyssna på fåglarna, njuta av solen och få lite frisk luft en stund men då gick solen i moln och det var ett stort och rejält moln så jag gick in igen.

120415 Det är detaljerna som gör det...

Jag har varit lite hängig ett par dagar så jag var inte ens och badade igår. Huvet värkte, liksom kroppen men den värker ju mer eller mindre för jämnan så det räknas knappt, jag frös och hade lite feber och var matt och orkeslös. Idag är jag fortfarande matt men kroppen värker lite mindre. Däremot har jag nyst massor idag, snorat och varit tungandad så jag fått ta Ventoline några gånger. Förkylning eller allergi? Känner mig inte förkyld så jag gissar på allergi men det märks om en eller ett par dar. Vad jag då är allergisk mot det har jag ingen aning om. Är bara att hoppas att jag mår bättre i möre.

C har jobbat lite den här veckan men är inte alls pigg så det är tur han har tagit det lite lugnt på jobbet. Han kan ju styra själv över sina arbetsuppgifter nu när de inte är någonstans och bygger och renoverar. I går hämtade han en braskamin som vi ska ha i vårt vardagsrum men det måste göras nytt hål i skorstensmuren (och mura igen det befintliga hålet som är kvar efter kaminen som satt där förr innan vi renoverade) innan den kan installeras. Bild kommer vid ett senare tillfälle.

120415 Modernt?

I lördags (14/4) fick vi besök av dottern E och hennes sambo T. De kom för att byta däck på bilen. Vi hann med att fika två gånger, både före och efter däckbytet.🙂
På kvällen kom Leif så det var tur jag bakade chokladrutor under tiden  ungdomarna bytte däck på bilen för annars hade vårt fikabröd varit slut.

120415 Fordon av olika slag.På söndan (15/4) var C så pass pigg så vi kunde åka till Bollnäs och gå på Motorrevyn. Vi hämtade upp sonen T för han ville också dit. C och han har varit där tillsammans nån gång förr men för mig var det första gången. Jag hade naturligtvis kameran med så jag var fullt sysselsatt med att ta bilder på fina bilar. Tyvärr så var det dåligt med information om vad det var för bilar och vad det var för särskilt med dessa bilar och något program såg jag heller inte till. Det kanske är uppenbart för ”de invigda” men för mig var det lite av ett mysterium varför man ska betala 130:- i inträde bara för att titta på fina bilar och inte veta vad som är speciellt med dessa bilar. Då det är cruising får man också se fina bilar och det är gratis.🙂 Men det var som sagt fina bilar och det blev en del bilder även om många av bilderna inte blev så bra då lysrören i taket speglades i den blanka lacken.

Efter att vi tittat färdigt på alla fina bilar åkte C och jag till dottern L och fikade. T ville inte följa med och fika så vi skjutsade hem honom innan.
En bra helg då jag/vi fått träffa alla tre barnen och mågämnet.😉

Det är mycket hockey på tv nu. Brynäs spelar ju elitseriefinal mot Skellefteå och då både jag och C håller på Brynäs så följer vi matcherna med spänning. Trodde ju att Brynäs skulle ta guld i söndags då de spelade den fjärde matchen och Brynäs vunnit tre matcher redan (bäst av sju matcher vinner guld) men då slog Skellefteå till och vann både den matchen och den femte matchen igår. Så spänningen håller i sig. I morgon är det dags igen. Håller tummarna för att Brynäs vinner matchen i morgon annars blir det olidligt spännande den sista matchen.
Ikväll är det match mellan Sverige och Schweiz så jag väljer att se den för det är inte så mycket annat sevärt på tv ikväll medan C hoppar över hockeyn ikväll och ser nåt annat. Tur vi har två tv-apparater.
Sverige förlorade mot Schweiz!😦

14 responses to “Motorrveyn.

  1. Haha, skrattar gott åt din kommentar om att på cruising kan man se alla fina bilar gratis! Kan du tänka dig, jag var ju gift (tredje gången var det visst) med en bilfantast, då fick man inte ens sätta sig i bilen utan plastöverdrag på skorna, ja jag skoja inte! och råkade man öppna bakluckan och göra ett fingeravtryck bredvid på lacken så fick man bannor! Ja herrejöss, mannen han bytte bilar tre gånger i kvartalet och alla var sprillans nya importerade från Tyskland.
    Jag fattar inte idag hur jag kunde stå ut!
    Men men nu känns det som ganska roliga absurda minnen, vår bröllopsresa gick till … Tyskland (!) o bilfabrikerna där, framförallt Audi, där hade han velat bosätta sig! Nä nu kom jag ur spår, klockan är tolv o Hasse har gått nattpinken med Blinka.
    Hur som helst så kan jag säga att det enda jag uppskattar med en bil är att den tar mig från punkt a till punkt b, BASTA
    Kram!

    • Bröllopsresa till bilfabrikerna i Tyskland??!! Börja du inte fundera då vad du gett dig in i eller var du tokkär?😀 Plastöverdrag på skorna. Hahaha… ja vad säger man?
      Jag tycker det är roligt att titta på de fina bilarna och jag har ju ett uppslagsverk bredvid mig för Christer känner till varenda bilmärke och även vad det är för årtal på bilen. T Töreboda är likadan så de har ett stort gemensamt intresse de två.🙂 Hade vi råd så skulle vi nog ha en sån där ”skuta” vi med.😉
      Kramen.

  2. Fina bilar du fick se men jag håller med dej, utan information kan man lika gärna se på cruising! S ska på cruising nästa helg. Han har blivit inbjuden att åka med kompisens nyrenoverade Cheva( fråga mej inte vilken sort). Han e inte särskilt intresserad då bygget går framåt men han hade tydligen lovat åka med när bilen var klar. Problemet e att det var 3 år sen han lovade o den e klar först nu!!!
    Trevligt att du fick träffa alla barnen i helgen. Det måste ha varit en kanon helg det;)
    S ska troligtvis upp o jobba i Bjärsta nu i vår. Tänkte att vi skulle ta husbilen o komma förbi en natt eller två om det går bra? Han ska bara vara där 1 eller 2 dar så därför tänkte jag följa med.
    Hoppas du mår bättre o att det är pollenallergi du har fått!!!
    Kram på dej och alla dina kära 2benta som 4benta vänner

    • Det tar tid att bli färdiga med de där stora åken… kul att dagen D har kommit nu då. Var är det cruising så här tidigt? undrar C. Hoppas S får en trevlig åktur nu då. Får inte du följa med förresten?
      Jamen klart att det går bra att ni kommer hit!!! Ni är så välkomna! Det ser jag verkligen fram emot. Ska vi åka till Ljustorget då?😉 Men va kul!😀
      Detvar nog bara en allergisväng igår för idag har jag varit bättre. Knappt nå snorig, nyst bara några gånger och inte tungandad heller.🙂 Tackochlov är det sällan jag blir förkyld och de gånger jag tror att det är en förkylning på gång så är det bara falskt alarm och är allergi istället.
      Kramar till er alla!! Och nu ser jag fram emot ert besök…🙂

  3. Hoppas du mår bättre idag.Dom har hopp-i-vädret-dagarna gör illa för kroppen.Jodå det kan vara lite nostalgi att se en snygg amerikanare men inte ger det någon särskild tillfredställelse i själen precis.Men som tyr är får vi ju tycka olika.Jag säger som paulamerio bilen ska ta men från punkt A till punkt B utan att krångla då är jag nöjd,😉
    Du har säker fått en släng av C.s förkylning. Säg att han ska ta det MYCKET LUGNT ingen hjärtmuskelinflamation den här gången.
    Kram till er båda ♥

    • Jodå, jag är bättre idag. Det var allergi.🙂 Vädret är inte till nån fördel nu precis.
      Fina bilar tycker jag om att se men på en motorrevy är det ju något speciellt med bilarna och då är det roligt att se vad det är för speciellt med just den bilen.
      C blev inte förkyld utan hade bara feber och ont kroppen och var klen. Han är inte fit for fight än så han jobbar inte för full maskin än. Han tar det lugnt.
      Ska försöka tänka på färgvalet.
      Kram till er båda! ♥

  4. ps. svårt att läsa denna fägen mot den blå bakgrunden med mina gammla ögon ds

  5. Nybro cruising infaller alltid tidigt på våren och sent på hösten. Jag undviker att följa med då det är en fyllefest av rang. Dom fina bilarna har inte kommit fram än men till sommaren kan till och med jag tänka mej att åka med;)

    GRATTIS TILL SMGULDET!!!!!
    Här hemma e det sorgekaffe nu på morgonen dagen efter då sympatierna e hos Skellefteå. Men men nästa år blir det åka av;)
    Kram o ha en skön helg

  6. Tror jag varit på motorrevyn 1 gång i mitt liv fast jag gillar snygga bilar. Hoppas du är bättre nu. Jag är dålig på morgonen nu sen får jag energi lagar mat så Jan ska kunna ta fram i frysen när jag är på sjukhus. Vet att han fixar det själv men han ska skjutsa och hämta hundarna och jobba. Han gör så mycket för mig så skönt att kunna göra lite tillbaka. Nu börjar det snöa här men är som du skrev april väder. Ha det så bra och hoppas det går framåt för dig så det blir bättre du förtjänar det verkligen. Kram

    • Du får åka på motorrevyn nästa år då för det var fina bilar. Men se till att få tag i ett program som förklarar vad det är för bilar och vad det är för speciellt med dem.😉
      Vad skönt att du mår så pass att du kan laga mat och det är ju alltid skönt att fixa till sin älskling för att underlätta. Jo, nog vet jag att han kan laga maten själv allt men det smakar alltid bättre när andra har lagat och sånt som är lätt att ta fram och värma är guld värt.
      Nog är jag bättre allt… helst om jag jämför med hur jag var från mitten av december och ungefär februari ut – jag är mycket bättre än vad jag var då. Sen går det ju upp och ner. Mitt största bekymmer på sistone har varit fulfoten som gjort riktigt ont bara för utslagen. En pina att ha skor och mjukisbyxorna som sitter åt ner åt foten till har inte funkat alls nu så jag har börjat med såna där trekvartsbyxor, du vet såna man har på sommarn, men bara när jag är inomhus. Jeans funkar det bra att ha.🙂
      Du ska veta att jag tänker på dig nu och jag hoppas det går bra med strålning och senare operationer.
      Kramen.

  7. Det var verkligen fina bilar men trist att de inte hade bra information om dem !
    Sköt om dig, kram.

Kommentera

