Glad Påsk!

GLAD PÅSK vill jag önska Dig!

Nu tar jag kvasten och åker till Blåkulla. Kanske vi ses där? 

Glad Påsk!

10 responses to “Glad Påsk!

  1. Glad Påsk på dig du o din ”gube”
    Jag är lycklig just nu för jag var ut i skogen i Byn o red med en ridkompis som har 2 hästar. Det är underbart att vara ute på en hästrygg i frisk luft o njuta. Såg att du läser böcker? Jag har alltid ett par böcker på gång:Just nu Viveca Lärns senaste Öster om heden. Jag känner igen de flesta Göteborgsmiljöer så det är kul, vi bodde där innan det blev Alfta. Såg att Katarina Wennstam kommit med en ny bok, hon skriver bra o har du läst Karin Alvtegen? De böckerna har jag slukat i ett svep. Hej så länge o inte har jag döpt hamstern heller brukar alltid ha namn på gång men inte denna gång….
    Kram från Maud

    • Vad härligt att få ut och rida.🙂 Det var länge sen jag gjorde det.
      Ja, nog läser jag böcker allt. Eller rättare sagt så lyssnar jag på böcker mest nu för tiden. Smuts, Dödergök och Alfahannen har jag läst av Katarina Wennstam. Tror jag ställt mig i kö på hennes nyaste bok på biblioteket. Skam, Svek, Skugga och En sannolik historia är det böcker jag läst av Karin Alvtegen. Viveca Lärn har jag inte läst nåt av än men hon står på min lista över författare jag ska läsa.🙂 Klart det är kul för dig att läsa dem om du bott i Göteborg. Jag har en brorsa som bor där så vi har varit ner några gånger. Men miljöerna skulle jag knappast känna igen.😉
      Är hamstern en hona eller hane? Är det en hona får du döpa henne till Ninni då.😉
      Kram.

  2. GLAD PÅSK på dej och din påskgubbe!
    Kör försiktigt och tänk på att det e högertrafik även med kvasten;)
    Kram på er båda.

    • Jodå, vi körde försiktigt ner och ska göra det när vi ska hem också. Funderar på att åka redan imorgon (söndag) eftersom det verkar bli sämre väder på måndag.
      Påskgubben är i Jönköping idag och tittar på bilar så jag kan tänka mig att han njuter i fulla drag nu. Eva och jag sitter vid varsin dator och slöar. Verkar inte finnas nåt kul häromkring att roa sig med så vi får väl roa oss på hemmaplan då.🙂
      Hoppas ni har fint påskväder nere hos er så ni kan vara ute och ha det skönt. Här snöade det igår men idag skiner solen.
      Ha det riktigt gött!
      Kramen till Er alla!

  3. Ja, nu är påsken över för i år…. Nästan iaf🙂
    Våra söner har farit till sitt o här sitter vi som vanligt vid köksbordet🙂
    Tror jag ska ta o krypa upp i soffhörnet med en bok o kanske lura en stund om det blir så🙂
    Ha det så gott, kram på dej….

    • Påskan försvann fort, tycker jag. Men vi var ju borta några dagar så det kanske var därför. Återkommer om det i nästa blogg.
      Har haft rätt mycket att göra på sista tiden så jag har nästan glömt bort bloggen.
      Mysigt att sitta och läsa en stund.
      Kram.

  4. Varför blir det så här nu att jag måste logga in på wordpress när jag skriver kommentar ? Kram Britt Inger

  5. Nämen, nu får du väl ge dig, bidde du kvar på Blåkulla! Nä det tror jag väl inte, hade ni inte GPS;n med?
    Här kan man inte hålla sig kvar på kvasten längre, den är alldeles halkig av allt regnande senaste dagarna…
    Kram

Kommentera

