Vänner och internet.

E:s smörgåstårta.Nu är vi hemma i vardagen igen efter några sköna dagar i Töreboda.
I lördags tog E och jag det lugnt framför skidåkningen på tv medan ”gubbarna” åkte till Biltema i Skövde. På kvällen kom L och hennes son R, som vi gärna träffar när vi är där nere. E hade gjort en otroligt god smörgåstårta och chokladsufflé (hon ville försöka få till den lite bättre än kvällen innan då hon gjorde chokladsufflé för första gången någonsin). Efter att vi smort kråset tittade vi på Melodifestivalens andra chansen tillsammans och diskuterade låtarna och vilka vi trodde skulle gå vidare. En riktigt trevlig kväll.

I goda vänners sällskap. T, L, E och R.

På söndan var det då dags för hemresa. När vi kommit nästan halvvägs var vi i närheten av bloggvännen Paula och hennes Hasse och eftersom Paula hade föreslagit att vi skulle komma förbi på kaffe så letade vi oss dit. Jag försökte ringa innan men inget av de telefonnummer jag hade fungerade så vi åkte dit på vinst och förlust. De var hemma och vi fick gott fika och en trevlig stund vid både fikabordet och framför tv:n. De är ju mer sporttokiga än vad vi är så vi fick se herrarnas skidskytte när vi var där och den sporten gillar ju vi också och det var så roligt att få se Carl Johan Bergman ta silvermedalj.
Nu hittar vi till Paula och Hasse så nu går de aldrig säker när vi åker neröver…😉
Vi har ju träffats IRL tidigare så det var inte första gången. Paula och Hasse var hit och fikade då de bodde på Järvzoo en helg och innan dess träffades Paula och jag (första gången) för fem år sen när Paula var i Alfta.

120304 På besök i Björsjö.

Visst är det roligt att man kan bli vänner via internet och träffas ibland.
Vännen E i Töreboda är också en ”nätvän” och vi träffades första gången 2000 (tror jag – rätta mig om jag har fel E). Sen att våra karlar har gemensamma intressen och trivs i varandras sällskap är jättekul. Det blir ju mycket lättare att åka och hälsa på varann då.
”Torparkäringen” är också en nätvän som blivit IRL-vän. Hon och hennes ”Mäster” har varit hit och hälsat på flera gånger och vi har varit till dem fler gånger också. Det är lika roligt varje gång vi får träffas.
Och hade det inte varit för internet så hade inte C och jag träffats heller. Vi lärde känna varann via internet redan 2004. Att det sen tog ett par år innan vi blev ett par var nog bara en fördel.🙂
Så jag säger ”Tack och lov för att internet finns för hur skulle jag annars ha fått chansen att träffa alla dessa underbara vänner”.

Bamse vill ha leverpastej. Bamse fångade leverpastejbiten. Bamse är nöjd och belåten.
E
och T:s katt Bamse.

Men nu är det vardag igen och idag har jag varit och badat. Det var skönt och behövligt efter helgens bilresor. Datorn hinner jag knappt med nåt alls för det finns så mycket annat jag vill/måste hinna med också.
Solen skiner, virkningen drar, idag satt jag framför tv:n och såg på skidskytte och virkade och sen finns det massor att göra här hemma nu när jag fått tillbaka lite ork igen. I möre ska jag ta en tur till Alfta och Bollnäs för nu klarar jag av att köra bil igen.🙂 Underbart, härligt…
Till dig som väntar på besök och en kommentar på din blogg… jag kommer… när jag hinner.

120304 Hemma igen.

14 responses to “Vänner och internet.

  1. Visst är det kul o träffas irl. Det ska vi försöka göra också vid något tillfälle, Dagarna som vi var uppe i Bollnäs tja då var det verkligen full rulle kan jag säga gå in o läs får du se… Tack för tipset om Ljustorget alltså butiken i Ljusdal det var ju grymt fint där. Ta det lugnt nu så du inte gör förmycket så du får ett bakslag….

    • Klart vi ska träffas. Du verkar ju vara här uppöver då och då så ingenting är omöjligt.🙂 Jag kommer och läser så fort jag hinner.
      Vad kul att du fick se Ljustorget. Köpte du något ljus eller kunde du hålla dig och bara njuta av allt det vackra?
      Det är svårt att hålla igen då jag klarar av att göra något igen. Har ju inte orkat nånting i två månader så jag njuter av allt jag klarar av nu.
      Kram.

  2. Jag blir så himla glad när jag läser att du har lite bättre ork och låter så ”pigg” det gläder mej så.Ja visst kan vi tacka internet för vår vänskap och tänk om vi inte hade blivit intresserade av det här med dator….ja då hade man suttit här flera vänner fattigare.😉
    Idag åker vi för att avsluta med golvläggning har varit hemma en vecka för att kolla så husen stod kvar.🙂
    Hälsa Bob och fortsätt må gott ,Kram ♥
    ps Bamse var söt ,ja dom andra två också förstårr ds

    • Du ska veta att det är så härligt att vara så mycket piggare nu. Jag uppskattar det verkligen nu när jag varit så klen i två månader.
      Jo, nog har vi en hel del att tacka datorerna och internet för. Inte hade jag fått lära känna dig och Mäster annars och det hade ju verkligen varit en förlust.
      Hoppas det går bra med golvläggningen nu så ni kan släppa det och njuta av trädgården och huset nu när våren väl är på väg. Hörde av Eva (min vän i Töreboda) att de fått 5 cm snö inatt… hoppas ni sluppit det då.
      Ta det lugnt och sköt om Er! Hälsa Mäster också.
      Kramen. ♥

  3. Hej! Va skoj att du kan ta bilen och sticka iväg igen, det ger ju en otrolig frihet! Säger jag som inte kört bil sedan 1981…
    Tänk, inte visste jag att ni träffades på nätet, eller så har jag glömt det om du nämnt det nån gång. Jag har massor av vänner som träffat sin partner på nätet, tänk om det hade funnits internet när man var singel! Men det blev ju bra ändå…
    En solig dag verkar det bli även idag, men den jäkla blåsten vill inte ge sig
    Kramen

    • Tack för senast!
      Det var skönt att kunna åka själv till mor och far i Alfta igår. Har inte varit dit på hela vintern ju.
      Jo, vi lärde känna varann via nätet men det var redan 2004. Vi träffades då och då i två års tid men det var inte riktigt dags för oss då, tydligen. Men sen klickade det till 2006, bra precis två år efter att vi träffats IRL första gången.🙂 Och på den vägen är det. Hade det inte varit för internet så hade vi nog aldrig träffats ens så jag är så tacksam för att internet finns.🙂
      Det kan ju vara lättare att vara singel nu för tiden och träffa någon för det är ju så mycket lättare med hjälp av internet men du och Hasse fixade det ju ändå.😉 Och det blev ju verkligen bra.
      Det där eländiga blåsvädret! Jag är så less på blåsten och jag tror jag går i småbitar av värken snart… Inatt fick vi någon mm snö och det var tydligen väldigt halt för vi fick ingen morgontidning p.g.a. att det var så halt så nu hoppas jag tidningen kommer med posten i eftermiddag. Dan blir inte som den ska när inte morgontidningen kommer.
      Kramen. ♥

  4. Vilken ljuvlig smörgåstårta !! det riktigt vattnas i munnen🙂
    Kul att ni fick tag på era vänner o så många vänner man fått genom datorvärlden….
    Härligt att du äntligen mår bättre !
    Ha det så gott/ kramen på re´

    • Den var god… smörgåstårtan alltså.🙂
      Det är ju otroligt att man kan få så många fina vänner via internet. Jättekul, tycker jag.
      Jo, det är skönt att börja känna sig nästan som förr igen. En liten bit kvar men den får jag nog tillbaka i sommar då jag slutat med alla TBC-mediciner.
      Ha en skön helg!
      Kram.

  5. Hej, idag fick jag ha tålamod med din blogg, den var riktigt seg!
    Nu har jag städat för minst en månad framåt, haha, kanske ska jag ta ett kort så jag kan visa upp senare när det är skitigt som vanligt igen. Visst förstår jag att du inte kommer på besök för att inspektera, det är ju bara så att jag är en riktig slarvmaja och ärligt så ser jag knappt att det ser stökigt ut, så van som jag är. Men nu är det som sagt fixat, får man hit en två-åring som klättrar över högt o lågt så ska inte dammtussorna ligga överallt, så är det bara
    Ha en riktigt skön helg, det ska jag ha!
    Kram

    • Nämen fy, det är inte bra om bloggen är seg. Hoppas det var nåt tillfälligt.
      Jag bryr mig inte om hur andra har det hemma hos sig så du får ha det precis som du vill bara jag slipper städa.🙂 Jag är ju en sån där plockande människa och plockar och plockar mest hela tiden och trivs med det också. Men det ligger grejor framme även hos oss och då är det jag som har grejor framme för Christer är otroligt noggrann och duktig och plockar undan efter sig. Det är väldigt lättsamt att ha en sån karl men han blir nog irriterad ibland då jag låter grejor ligga framme både här och där bara för att jag ska ha det lättillgängligt när jag snart ska använda det igen. Men ingen av oss bryr oss om hur andra har det för huvudsaken är ju att få umgås och ha det trevligt.
      Ska man ha småbarn på besök då bör det ju vara dammfritt helst på golvet då. Och det är ju lite pinsamt om barnet tappar en napp under soffan och den plockas fram och den är full med damm…
      Njut av ditt välstädade hem nu i helgen och av att nappen inte kommer fram full med damm.😉
      Kramen.

  6. Blir så glad att du orkar mer. Du har haft det så jobbigt. Men vad du är duktig på det här med bloggande och skriva kommentarer. Duktig på att fotografera och få till det på bloggen. Och härligt att du har så många bloggvänner som du även träffar. Fortsätt att må bättre och när jag mår bättre eller det gör jag ibland nu med så ska vi leta upp er i Järvsö kram

    • Det är skönt att orka mer och jag hoppas att du också kommer att orka mer snart så du får känna den känslan. För det är rätt häftigt att efter några månader med nästan total orkeslöshet känna att jag orkar t.ex. dammsuga hela huset, visserligen med en massa pauser men inte lika många och långa pauser som tidigare, utan att det tar hela dan i anspråk. Och att känna lust med att baka någonting, inte för att det är nödvändigt utan bara för kul skull. Det är en härlig känsla som jag hoppas du får uppleva snart.
      Jag är en rätt lat bloggare egentligen med bara 1 – 2 blogginlägg/vecka men jag bloggar för min egen skull och visst skulle jag egentligen vilja hinna med mer bloggande än vad jag gör men det finns ju ett liv utanför datorvärlden också och utan det livet har jag ju heller inget att skriva om. Sedan försöker jag hinna med och läsa andras bloggar och kommentera där och har jag inte varit in på någons blogg på ett tag så går jag bakåt och ser till att läsa alla blogginlägg som gjorts sen sist jag var dit bara för att hänga med i vad som hänt och med respekt för bloggaren som jag följer också. Sen har jag satt mig för att svara på alla kommentarer som görs inne på min blogg även om inte alla ser de svar jag ger dem men just för att visa min tacksamhet för att denna person vill läsa min blogg och även gör sig tid att skriva en kommentar. Just för detta så har jag sällan så mycket tid för facebook för att jag prioriterar mitt bloggande och att läsa de bloggare jag följer och som du kan se på min lista till höger på min sida så är det några bloggar jag följer. Flera av dem har jag följt i mer än fem år och det är så jag fått mina bloggvänner bl.a.🙂

      Jag ser fram emot besök av er här i Järvsö och jag har även en tanke att leta upp er i Flugbo och hälsa på nån gång om du orkar men jag har ju inte den blekaste aning om var det ligger.
      Jag hoppas du får en riktigt skön helg!
      Kramen. ♥

  7. Du undrade vart vi åt Spicy cow där är så god mat och mycket mat. Men du när jag ska svara på kommentarer på min blogg skriver jag bara som vanligt som jag gör på andras. Haha jag är helt blåst på det här. Igår fick jag ringa min dotter Kaisa och få hjälp med ett fel. Tur man har barn. Kram

    • Spicy cow har vi aldrig varit till men pratat om att vi borde testa det stället. Bör man beställa bord där först eller är det bara att gå in och sätta sig?
      Jag vet faktiskt inte om blogg.se har möjligheten så att man kan svara på kommentarer. WP (wordpress) är väldigt bra när det gäller det. Jag hoppas du klickar i rutan nedanför kommentarsrutan, där det står ”Uppmärksamma mig på vidare kommentarer via e-post”, då du skriver en kommentar hos mig (man måste göra det varje gång man skriver en kommentar) så du får mitt svar till din mail. Då behöver du ju inte titta på den gamla bloggen nästa gång du tittar in här för att se om jag svarat på din kommentar.
      Det är jättebra att du skriver i nästa blogg om sånt det kommit upp frågor om. Det försöker jag också göra – om jag kommer ihåg det – men jag hoppas att de som kommenterar hos mig klickar i den där lilla rutan så får de ju veta på en gång om det de undrat över. Mitt minne är ju bra men kort…
      Jag är en sån datanörd så jag har aldrig behövt ringa mina barn för att fråga om något. Däremot brukar jänterna ringa till mig ibland och fråga och ska de ha något gjort med datorn så kommer de till mig. Yngsta jäntan har nog snappat upp lite mer än äldsta jäntan. Sonen kan det han behöver så han frågar aldrig mig om nåt som har med datorn att göra, men matlagning frågar han om ibland.😉
      Jag är sån så jag testar och tar reda på ALLT som jag behöver kunna på datorn (och lite till). Jag tycker det är kul och intressant. Det tar en hel del tid ibland men vad gör det. Alltid lär jag mig något. Men att formatera och laga datorn gör jag inte. Det kan de så bra på Mid@t.🙂 Sambon och jag servar våra kompisar då de behöver hjälp med datorerna och många gånger så ringer de och vill ha hjälp över telefon och det är klart att jag tar mig tid med det. Kan man hjälpa till så ska man väl göra det, tycker jag.
      Hoppas det gått bra för dig på behandlingen idag.
      Kramen.

Kommentera

