Vintersemester.

120301 Rastplats. 120301 Christer plockar fram fika.

Vi tog oss en liten vintersemester och åkte till våra vänner E och T i Töreboda (ligger i Västergötland, Skaraborgslän. Mellan Vänern och Vättern.) igår. Resan gick bra. Mellan Falun och Borlänge var det snöfritt i terrängen men sen blev det snö igen, ända till Lindesberg där tog snön slut och sen var det snöfri terräng hela vägen ner. Det är lite mer vår härnere.
Vägarna var snöfria överallt, lite blöta på sina ställen men det var inte mycket trafik så det var en fridfull och skön resa. Blir kanske lite andra förutsättningar i trafiken då vi åker hemåt på söndag…

Idag har vi varit till E och T:s sommartorp. Där satt vi ute, i lä, i solskenet och grillade korv och hade det mysigt.

Nu har vi ätit middag, kycklingrullader á la Mannerström och till efterrätt chokladsufflé. Gött!

Snoozen har det lugnt och skönt därhemma med sonen T som sällskap.
Tack T för att du ställer upp.

8 responses to “Vintersemester.

  1. Ja de ser mysigt ut i solen!🙂

  2. Men, kommer ni på fika på hemväg imorrn? Leta på Björsjö, kan inte bli någon längre omväg!
    Kram

    • Tack för inbjudan.Ja det är inte omöjligt, som det verkade då jag frågade chauffören. Han ska memorera vägarna som går till Björsjö, jag leta rätt på kartan och lät den sidan ligga framme.😉
      Hoppas vi ses i möre!
      Kram.

  3. Vad mysigt ni ser ut att ha i solen!
    Tänk att grillad korv smakar så gott ute. Vi får nog ta och grilla lite nästa helg vi med.
    Kram och ha en bra vecka!

    • Vi hade det jättemysigt trots att det blåste friskt men vi fick skapligt lä där vid väggen.🙂
      Håller med dig, det är så otroligt gott med grillad korv ute. Jag är inte så förtjust i korv annars men en grillad korv ute i naturen är alltid lika gott.
      Hoppas ni får finväder så ni kan grilla korv i helgen.
      Kramen. ♥

  4. Hoho i stugan! Det har snart gått en vecka, o jag vet att ni har var sin dator! Hihi, känn ingen stress, saknar bara ett litet nytt inlägg…
    Jag har själv inte bloggat på flera dagar, kan bara koncentrera mig på en sak i taget och nu var det en liten tjej som snackade i 2 dygn i ett kör, nästan också i sömnen! Hon är så ivrig att berätta så hon nästan stammar…sår i öronen har jag men det läker…
    Inte menade jag att någon ska ta åt sig av mitt inlägg om tomater o gurka, det är bara jag själv som är så innerligt trött på enahanda grönsaker och försöker variera mig. Är inne i en bön-period så det blir bönor i långa banor nu, och jag kan se på Hasses uppsyn att han är glad över att få äta ute…haha
    Idag blev det dock en kycklingsoppa med korngryn, mums för soppor.
    Hoppas solen lyst på dej, vi har haft en riktigt fin vårdag med takdropp
    Kram o hälsa gott

    • Ja, visst har vi två datorer.🙂 Men det är väl tiden som inte räcker till eller att jag prioriterar annat före bloggandet. Igårkväll hade jag tänkt skriva en blogg men det blev inte av för då hamnade jag i photoshop och där gjorde jag ”knappar” som jag satte som länkar till foton och recept och sånt istället och det tog sån tid så jag hann aldrig med att blogga. Sen sitter jag i gästrummet vid datorn och vill jag se nåt på tv så sitter jag i vardagsrummet och tittar på den. Därinne sitter Christer och där står vår laptop så han ”datoriserar” mest hela tiden därinne (med tv:n på) utom då det blir något mycket intressant för då tittar han bara på tv:n. Jag ska göra ett försök att blogga nu snart, få se hur långt jag kommer.

      Jag tog inte åt mig av ditt inlägg om tomater och gurka så att jag tog illa upp eller så. Jag bara konstaterade att jag är så tråkig i mitt val av grönsaker så jag hänger kvar i sallad/tomat/gurka-eran. Jag är så imponerad av dig och ditt användande av grönsaker av olika slag men kommer inte till skott själv och gör något sådant. Känns lite tråkigt då C inte äter några grönsaker alls så jag bara ska göra till mig och då är det lättast med tomater och gurka och ibland rårivna morötter och majs på burk.🙂 Men bönor… det gillar jag inget vidare. Jag testar alltid om vi är ute och äter och det finns något med bönor men jag har inte upptäckt tjusningen med dem. Däremot ska jag göra ärtsoppa i möre så jag har lagt ärtorna i blöt redan.😀 Det var länge sen jag gjorde egen ärtsoppa – vi äter så pass lite så det känns enklare att köpa en sån där färdig ”korv” av det minsta formatet men i möre ska vi äta ”riktig” ärtsoppa. Korngryn hoppar jag också helst över…

      Nog skiner solen här men det blåser i det närmaste storm så det är inte alls nå skönt att vara ute. Får sand och grus i ögon och andningsvägar och jag är glad att jag är så pass tung så jag inte blåser bort…😉
      Kramen och hälsa du med.😉

Kommentera

