Nu mår jag mycket bättre…

120204 Hackspetten.

Nu mår jag mycket bättre… får väl sjunga som Benny Anderssons orkester.🙂 För nu mår jag bättre. Det gjorde en hel del när jag fick sluta med två av TBC-medicinerna. Först och främst är det ju skönt att ha 8 tabletter mindre att svälja på mornarna. Sen har jag även kunnat sluta ta ”magsårsmedicinen” Ranitidin som jag tagit för att slippa all halsbränna – det går bra utan dem. Nu mår jag inte illa på förmiddagarna längre och jag är knappt nåt yr. Inte känns det som om jag har huvet i en bubbla full med bomull heller. Väldigt skönt! Lite piggare är jag och jag börjar kunna göra saker igen och har lust att göra saker också. I måndags bakade jag bullar och idag har jag både gjort en sockerkaka och dammsugit.🙂 Vilken lycka.
Kroppen är fortfarande väldigt lättuttröttad men inte som för en vecka sen. Nu kommer jag att kunna stå ut med resten av TBC-behandlingen känns det som. Jag tvivlade ett tag…

Som grädde på moset så kan jag dricka kaffe före kl. 14 igen. Tidigare fick jag ju vänta tills jag tagit Ranitidinet – för magen – innan jag kunde dricka kaffe. Jag dricker inte kaffe direkt på morgonen än mer än att jag har testat att ta ett par små munnar men det kändes inte helt ok. Men efter frukosten vid 9-tiden kan jag dricka kaffe och det smakar så gôtt.😀 Då känner jag verkligen att livsandarna återvänder.😉

110217 Röda tulpaner.Och vad gör jag uppe den här tiden på dygnet då och skriver blogg dessutom. Jo, det är kroppen som värker så jag inte kan ligga. Nu har jag stoppat i mig värktabletter och väntar på att de ska kapa toppen av värken så jag kan ligga utan att bli vansinnig på all värk. Undrar om det är mer blåsväder på gång? Det känns så…
Men jag skulle alldeles behöva sova för i morgon är det dags för en resa till ”Ögon” i Hudiksvall igen och det brukar ta på krafterna. 

18 responses to “Nu mår jag mycket bättre…

  1. Vad skönt att Du är bättre!!!
    Vackra blommor, tulpaner är så vackra.
    Lycka till nu på Ögon, hoppas de inte tar all din energi ur dig.

    Kramiz

    • Ja det känns så bra att slippa en del biverkningar.
      Tulpaner är vackra blommor och så olika. De på bilden hade jag i fjol.🙂 Har inte köpt några tulpaner på ett par veckor nu men det börjar suga i ”tulpantarmen”.🙂
      De där resorna till Hudiksvall tar alltid en hel massa energi av mig men då tar jag det lugnt dan efter (om jag kan) och sen känns det bättre igen.🙂
      Ha en skön helg!
      Kram.

  2. Grattis! Kul att du mår bättre, du ska se att det vänder nu!
    Hade jag vetat att du oxå var uppe inatt hade vi kunnat prata;) Här nere blåste det full storm inatt! Nu har det förvisso mojnat lite men blåser som bara den. Med andra ord värk och elände;(
    Solen lyser från en klarblå himmel och det är 7+ i skuggan!!! Snön e nästan borta (iallafall från vägar och öppna fält) så det känns nästan som vår.
    Fina tulpaner du har, köpte mej själv en bukett igår när jag var o lämnade dottern på tåget till Karlstad. Hennes bästa vän har äntligen kommit hem från Usa så dom ska firar Fias 18års dag och julafton. Hennes kompis har skaffat biljetter till Färjestad-AIK ikväll men Fia hejar på Hv71 och Skellefteå så hon vet inte vem hon ska heja på.
    Hoppas att det gick bra på ögon så att även det går framåt!!
    Kram och ha en skön helg

    • Ja det har nog vänt nu, tackochlov. Det är så skönt att orka göra nånting även om det inte är stordåd men nån liten nytta varje dag iaf.
      Vad synd att vi inte visste om varandras sömnlöshet. Det hade ju varit kul med sällskap och ett nattligt samtal för att skingra värken lite.🙂 Det har varit hopplöst en längre tid nu men en del nätter är lite bättre än andra så det är de jag lever för nu.🙂
      Jösses vad snön smälter nu i värmen. Vi har omkring +4º på dagarna men -grader på nätterna så det fryser på lite och halt är det så ininordens. Vi har fortfarande snö på vägen och gårn hänne hemma men snart är asfaltsvägen från byn och hit upp snöfri och 83:an är snö och isfri men fullt med snö på åkrarna fortfarande och inte lärer vi väl få ha det så här redan i februari här hos oss iaf. Det lär nog bli några vändor med snö igen innan vi kan ana våren här.
      De där tulpanerna hade jag ifjol.🙂 Men min tulpantarm börjar suga så jag lärer nog köpa mig en bukett snart igen. Så du köper dig också dina tulpanbuketter? Samma här.
      Vad kul för Fia att komma iväg på hockey.🙂 Strunt samma vilka man hejar på en sån gång.
      Det gick bra på ögon och det har gått lite framåt även där men bara lite.
      Ha en skön helg och hälsa familjen.
      Kramen.

  3. Härligt. Skönt att det vänt och du känner dig piggare. Kram

  4. Det var trevligt att höra att du äntligen mår lite bättre !! Hoppas dina ögon också mådde bra🙂 Eller så bra det går iaf🙂
    Ha en fin dag, nu är det dags för mig att intaga min gröt o gå iväg till bussen…. Kramen till dig !!

  5. Åh vad glad jag blir att läsa dessa rader. Puss på kinden ♥

  6. Härligt att du mår bättre även om det inte låter bra att du inte kan sova för värk …
    Sköt om dig, kram.

  7. Hurra för att du mår bättre! Och kaffe är bra gott… när man tål det. Jag har svårt att somna om jag dricker kaffe, men någon gång unnar jag mig det tidigt på morgonen. Tänk, vilken lycka att slippa 8 tabletter! Det här går nog bra, ska du se🙂
    Kram! ♥

  8. Va skönt att du mår bättre de är skönt att höra!!❤
    Fina Tulpaner!

  9. Hej! Ja aldrig får man väl vara riktigt glad, är det inte det ena så är det det andra…men, sällar mig till sångkören här och säger att det är härligt att höra att det går åt rätt håll. Och bara det att kunna dricka kaffe som man själv vill är ju värt mycket! Jag dricker mycket färre koppar kaffe sedan jag slutade röka, hur kan det komma sig tro,”ler”.
    Idag har jag en ”bli-av-med-aggressionerna-dag”, står på uppfarten till huset och hackar loss is med en spade! Måste få en liten stig där jag kan gå. Vi letade sand i hela stan i helgen, slut överallt! Men nu har vi många plusgrader och det töar ordentligt. Vore sjutton om inte jag kunde ta mig fram på vägarna här imorgon. Idag fick Blinka följa med Hasse, tyvärr blir det en lång dag i bilen för henne, 11 timmar! Men hon får många små raster och promenader i princip varje timme.
    Mota iväg dendäringa värken nu så du blir som folk, haha
    Kramen

    • Visst går det åt rätt håll. Värk har jag haft i många år, mer eller mindre, men har inte varit värkfri en enda dag sen mitten av 90-talet så den lär jag ju aldrig bli av med. Jag brukar ju säga att den morgon jag vaknar och inte har värk då är jag död.😉 Jag undviker fortfarande kaffe direkt på morgonen men efter frukost tar jag lite kaffe men sen blir det inget förrän på eftermiddan. Jag dricker mindre kaffe nu än jag gjorde innan jag började med TBC-behandlingen, ändå drack jag inte så mycket kaffe tidigare heller mot vad jag gjorde när jag bodde i Alfta. På den tiden drack jag minst 8 koppar/dag, ofta mer ändå.
      Har du blivit av med dina aggressioner idag då? Värmen verkar ju ska hålla i sig så förhoppningsvis tar du dig fram snart på framtinade vägar. Här har det tinat bra idag, några plusgrader och grymt blåsväder, det tar på snön och isen det.
      Det låter inte som om det går nån nöd på Blinka då hon är med Hasse. Hon kanske behöver nån dag då och då så hon får se lite annat.🙂 (vem behöver inte det?)
      Slutar det blåsa så försvinner en del av värken så jag ska försöka mota bort blåsvädret.😀
      Kramen.

Kommentera

