Farsdagshelgen var mysig.

Nabbaberget och jätten Bock.

Igår sjukskrev jag mig från badet. De senaste dagarna har jag mått lite mysko. Det känns precis som om jag ska bli förkyld. Jag fryser ibland och svettas ibland, har nästan 1º för mycket i temp, har ont i halsen från och till men mest på kvällarna, ont i huvet och ”det onda ögat”, kroppen värker mer än vanligt och på ställen där jag inte brukar ha värk annars och så orkar jag ännu mindre än vanligt.
Men inte blir jag förkyld – inte än då i alla fall. Så som vanligt är det väl antagligen fibromyalgin som spökar för mig.

Ellinors tårta.

Vi hade en trevlig helg i alla fall. I lördags kom äldsta dottern, E, och yngsta dottern, L, hit. Sonen, T, jobbade eftermiddag och kväll så han kunde inte följa med. E hade bakat en tårta till ”pappa” C och L hade med sig två stora mjölkchokladkakor som hon vet att C tycker så mycket om. Sen fick han en massa kramar också så jag blev nästan lite avis.😉 (jag unnar honom verkligen alla kramar för han är värd dem)

Vi började med att fika och äta tårta. Sen tog E med sig C ut för hon ville ha lite hjälp med att byta en torkararm på bilen. Under tiden lyssnade L och jag på musik som hon hade med sig – ett hårdrocksband jag aldrig hört tidigare – Skillet.
Så småningom var det dags för mat och då lagade jag kycklinggratäng med ris som blivit en favorit här hos oss. Naturligtvis lagade jag mycket mat så tjejerna fick ta med sig mat till T också så han åtminstone fick lite mat när han nu missade vår mysiga eftermiddag och kväll.

Snoozen funderar...

Vi roade oss med datorn, tjejerna spelade en massa musik på Spotify bl.a.
L ville få sin lugg klippt och sånt har jag alltid fått göra förr men nu var det E som fixade det och det gjorde hon bättre än vad jag gjort så nu slipper jag klippa luggen på L framöver. Det är skönt då man blir mindre behövd ibland.🙂

I söndags åkte vi till Alfta och hämtade mor och far. Vi åkte till ”Alfta Wärdshus” som nu för tiden heter ”Church lake road 50” där vi åt söndagsbuffé för att fira min far på Farsdag. Det var god mat och vi hade så trevligt.

Jättarna på Nabbaberget har fått sällskap av en cykelpark.

8 responses to “Farsdagshelgen var mysig.

  1. E:s goda, vackra tårtor… Så sugen jag blir! Underbart att C blivit ”pappa” för dina barn. Det är ju sådant man önskar men det funkar inte alltid.
    Snoozen-bilderna är fär härliga!
    Jo, den där förkylningen är nog fibromyalgi om den inte bryter ut helt eller du får andra symptom (Är jag den enda i Sverige som fortfarande skriver ‘symptom’ istf ‘symtom’? Båda är godkända.). Men tänk dig för lite, ”vanliga” sjukdomar kan gömma sig i fibrons alla listiga symptom.
    Sköt om dig nu!
    Kram ♥

    • Ja hon är bra på att få till goda och fina tårtor E.
      Mina barn (tjejerna mest) har valt C som pappa. Han ställer upp för dem alla tre och hjälper till med det som behövs och det är ju sånt en pappa ska vara till för. Deras egen pappa finns ju inte där för dem så det är skönt att C gör det. Tidigare har deras morfar fått vara som en pappa för dem men det är nog skönt för honom nu att C har tagit över en del av det ansvaret. Far är ju ändå 75 år och det må ju räcka då att vara morfar.
      Jag skriver också symptom så du är inte ensam om det.
      Sköt om dig!
      Kramen. ♥

  2. Å vad god tårtan ser ut! Här hemma firade vi med att S jobbade, sonen var på lan från fredag till söndag, dottern jobbade och jag får till min far helt själv. På eftermiddagen får jag och barnen till farfar och farmor och åt rotmos och fläsklägg, mums. Vi har ätit samma mat där så länge jag kan minnas och nu när svärfar e sjuk blir traditioner så mycket viktigare. S kom efter jobbet och tog en kopp kaffe innan vi åkte hem och han somnade i soffan innan vi hann fira honom så det fick bli på måndagen. Dottern gjorde blåbärsmousse,vaniljpannacotta,hallonmousse med havrekrisp och bärkompott. Hela veckans kaloriintag i ett glas;) men gott var det!
    Hoppas att du ”bara” har en vanlig förkylning och snart blir bra igen! Krya på dej och stora kramen

    • Det blev inte mycket farsdagsfirande för S då inte. Det var ju tur att du tog på dig uppgiften att se till att era pappor blev firade i alla fall.
      Rotmos och fläsklägg är ju himla gôtt!
      Vad bra att få hela veckans kaloriintag i ett glas.🙂 Kan tänka mig att det var otroligt gôtt! Det låter gôtt i alla fall.
      Jag har inte blivit förkyld så det är bara fibron som spökar. Men jag börjar känna mig bättre så idag ska jag ta en dust med snabeldraken och i morgon ska jag bada. Så det så!
      Sköt om dig! Krama familjen från mig.
      Stor kram till dig!

  3. Hej, den vyn känner jag igen! Jasså har det blivit engelska som gäller i Alfta nu? Tycker faktiskt det är lite fånigt att ingenting f¨år vara svenskt längre…
    Dagarna känns sega nu, idag har jag inte ens varit utanför dörren i regnvädret. Badat Blinka har vi gjort, hon var rejält skitig på underredet, hihi
    Hoppas vi får lite vitt snötäcke snart, det är så trist med detta ständiga mörker
    Kramen

  4. Tårtan ser jättegod ut !
    Så skönt att dina barn gillar C och det förstår man ju av det som du skriver att han är ”bra karl”😉.
    Önskar dig en bra vecka, kram.

    • Tårtan var väldigt god. Jag har receptet så jag kan ju göra den själv om jag vill men det är ju godare då man bara får den.🙂
      C förtjänar verkligen ungarnas uppskattning för han ställer upp för dem som en pappa skulle göra och eftersom deras pappa inte finns där för dem så är det så skönt att C gör det. Det är ungarna värda och C likaså.
      Sköt om dig!
      Kramen.

Kommentera

