111111 – Ett magiskt datum.

Ljusnan med Hyboklack i bakgrunden.

Idag är det ett magiskt datum. Eller det verkar vara ett magiskt datum eftersom tidningarna skriver massor om just denna dags datum och på radion pratas det ofta om dagens datum också. Många passar på att gifta sig idag. Andra lever sitt liv som vanligt och till dem hör jag.

Jag vet inte om jag tycker att just 111111 är så magiskt. Däremot tycker jag att det blir ett mer magiskt datum nästa år då det blir 121212 men det beror säkert på att jag fyller år den dan.😉

11/11 -11 kl. 11:11.

I vår morgontidning Ljusdalsposten uppmanades vi läsare att fotografera vad vi gjorde just kl. 11:11 idag och sen skicka in den bilden till Hälsingetidningars gemensamma hemsida Hela Hälsingland. Klart att jag gjorde det.🙂
Jag hade varit på min bassängträning som vanligt på fredagar och sen skulle jag på biblioteket för att lämna tillbaka ljudböcker och hämta ljudböcker som jag reserverat. Något jag gör i stort sett varje fredag. Men idag tog jag med mig kameran och precis då jag stod vid disken där man får registrera sina tillbakalämnade böcker blev klockan 11:11. Hade väl varit roligare om jag gjort nåt annat just då (ett fallskärmshopp eller nåt annat häftigt) men det tidningen ville ha var ju bild på vad invånarna gjorde just kl. 11:11 idag den 11/11 -11 och det var ju just det jag gjorde då.

Blå bron över Ljusnan i Ljusdal.

När jag var på hemväg så passade jag på att fotografera lite till. Det var strålande sol, 0º och det var så fina speglingar i Ljusnans vatten så jag kunde inte låta det tillfället gå mig ur händerna. Motiven har du nog sett tidigare här i bloggen men varje tillfälle är unikt för mig, även om jag ser detta minst två gånger i veckan, då det aldrig ser exakt likadant ut. Idag var det inte bara speglingarna i vattnet som fångade min uppmärksamhet, det var många änder där också.

I övrigt har det varit en vanlig vecka hos oss då C har jobbat och jag har donat på här hemma. Jag höll på både onsdag och torsdag med att städa. Dammade på onsdan och dammsög och torka golv på torsdan. Välbehövligt och det är skönt att känna att det är rent.

Ljusnan och Hyboklack.OBS! Alla änder som är på väg någonstans… undrar var…

I tisdags var vi och hälsade på våra vänner U och E. C passade på att hjälpa dem med datorn som behövde rensas från toolbars som lagt sig i deras internetfönster och lite annan rensning. Under tiden ”gubbarna” höll sig uppe vid datorn fick U och jag en pratstund för oss själva och vi hade en hel del att avhandla eftersom det var ett tag sen vi träffades.

I morgon ville äldsta dottern, E, komma och hälsa på och naturligtvis vill vi få besök av henne och så får vi se om L och T (yngsta dottern och sonen) också följer med. Jag hoppas det. Då ska jag laga kycklinggratäng med ris och bjuda dem på. Det är riktigt gôtt och t.o.m. C tycker om det trots att han annars inte är så förtjust i kyckling.

På söndag är det farsdag så det blir väl en resa till Alfta för att gratulera min goa far. Han har fyllt 75 år i höst men det är svårt att tro när man ser honom och pratar med honom.
Jag är så tacksam för att jag har båda mina föräldrar kvar i livet.

Änder på Ljusnan i Ljusdal.

14 responses to “111111 – Ett magiskt datum.

  1. Härligt. Jag glömde kl. 11.11… var nog ute med grannens hundar just då. Kram

  2. Hej! Så jag inte glömmer så börjar jag med att tacka och niga för grattishälsningen! Fantastiskt vad du kommer ihåg…
    Riktigt vackra foton har du tagit, vi ha knappt sett solen på flera veckor, bara dis och dimma. Har fotat lite för att se hur det blir, men det ser ut som i östeuropa, haha , så dom korten slängde jag och inväntar finare väder.
    Hasse fick idag åka många mil extra, vi hade handlat mat i Grängesberg senast vi var till svampskogen och där inhandlat en lammstek som var sur! Men, den kostade över 200 så Hasse satte sig i bilen, tog med sig hunden o åkte o bytte den. Därmed blev middagen starkt försenad, men god var den!
    Ha nu en riktigt skön helg med barnen!
    Kram

    • Jag har inte så bra komihåg men jag har lagt in födelsedagar i msn-kalendern.🙂
      Jag tycker vi har haft en hel del sol här ändå och då är det bäst att passa på med kameran för som du säger så ser det ut som östeuropa när det är grått och molnigt.
      Fick inte Hasse nån kompensation från affärn då han var tvungen åka så långt extra bara för att steken var sur? Det ska han säga till om, tycker jag.
      Ha en skön vecka.
      Kramen.

  3. Tittar in o önskar dej en trevlig helg🙂
    Kramen….

  4. Glömde totalt att kolla vad jag gjorde kl 11:11; jag som annars tycker om roliga sifferkombinationer. Just 11 tycker jag är kul. Det ser så roligt ut med bara ettor: 111111.
    Jag undrar också vart alla änder ska. Fackföreningsmöte eller miljömöte, kanske? *ler* Om det nu inte är höstfest!
    Ha det gott!
    Kram!

  5. Tack söta du för snigelpost I love it….
    Vi blev båda så överraskade när det kom post när vi fyllde år.
    Hoppas du har det drägligt med din onda kropp.Idag har vi haft sol och tack och lov för det för det är läskigt vad dimmigt det varit.
    Hälsa Bob från oss
    och Bamsekram till dej!

  6. Inte vet jag vad jag gjorde den 11/11 2011men tack vare dig vet jag då att vi har bröllopsdag den 12/12 2012😉.
    Sköt om dig,kram.

  7. Hej… Du har så fina bilder🙂 Jag har uppgraderat mig nu och köpt mig en dröm kamera ;O Dyr som skam men nu har jag en riktig en i många år och ska ha den med mig överallt hehehe….

    Datumet 111111 glömde jag bort totalt. Det var som vilken dag som helst för mig….jag jobbade😉

    Ha en toppen dag😉 kram

Kommentera

