I helgen var vi på skivsläpparfest och cruising.

Linns blommor.I tisdags (14/6) fyllde yngsta dottern, L, 21 år. Naturligtvis åkte vi dit och gratulerade henne. Hon hade ägnat några dagar till att putsa fönster, byta gardiner och städa så det var en ren fröjd att komma in där. Inte nog med det så hade hon bakat tårtan själv också. Tårtbottnar och allt. Så min känsla av att även min minsting blivit vuxen stärktes ännu mer.

Hon hade gjort en tårta som verkligen speglade henne…😉 God var den också.🙂

  Linns tårta.

I onsdags blev jag förvånad då jag tittade ut på vår lilla grusväg. En ringduva promenerade där. Och det dröjde inte länge så kom en hel flock. Det var kraftfodret som bonden strödde ut när han flytta tjurarna som hade lockat hit dem. I lite mer än två dagar var de här och festade på det som vägen erbjöd.

Ringduva.  Ringduvor.

I fredags (17/6) var vi till Torön. Det är ett mysigt ställe ca 1 mil från Järvsö och jag har haft bilder därifrån tidigare. i bloggen. Jag beställde bord för ett tag sedan för att C skulle få det här i födelsedagspresent. Vi åt grillat med grönsaksbuffé (oj vad mat!) och till efterrätt var det äppelpaj med vaniljsås och så kaffe till det. Kaffet värmde gôtt för det var en kall och regnig kväll. Vi satt under tak men serveringe är ju öppen annars så kylan kröp in i märgen. C hade sån tur så han hamnade bredvid en sån där ”värmare” och det var ju tur för han är alltid så frusen.

Åberg & kompani.

MEN det vi främst var där för var underhållningen. Jörgen Åbergs skivsläpparfest. Jörgen Åberg är den där långa killen som var med i Team Andreas i Körslaget. Han sjunger suveränt bra och hade en skiva på gång redan då han blev uttagen till Körslaget men den fick läggas på is i och med allt jobb som Körslaget förde med sig. Någon fullängds-CD var inte färdig än men en skiva med två låtar på fick alla vi som var på Torön denna kväll. Jag ser verkligen fram emot fullängds-CD:n för vi fick höra låtarna som kommer på den och de var bra allihop – och på svenska!

Jörgen Åberg.

Alltid då jag är på såna där ställen, som t.ex. Torön, så blir jag så irriterad då folk inte kan lyssna på artisterna som uppträder. De spelade i en timme och Jörgen pratade mellan låtarna och berättade hur skivan kommit till men det var ju tji att höra vad han sa för folk sitter ju och pratar med varann, högt och ljudligt. C och jag gick ut, i regnet, för att få höra vad som sas mellan låtarna för där kunde man höra riktigt bra.
C visade mig vad som började närma sig på vattnet. Tre ”husflottar”, eller vad man ska kalla dem, kom glidande mot stranden. Det var mysigt och stämningsfullt.

"Husflottar".

I lärdags (18/6) regnade det hela dan. Vi tog oss en slödag, C framför tv:n och jag framför datorn och photoshop. Vi hade tänkt åka på cruising i Ljusdal men det är ingen höjdare om det regnar. Men framåt 18-tiden slutade det regna och så kom sonen, T, hit på besök och han ville gärna följa med och se på cruisingen så vi for iväg. Regnet uteblev hela kvällen då vi var kvar men det var kyligt även denna kväll. Vi lyckades få en bra parkering så vi kunde sitta i bilen då och då. Jag tog massor med bilder på fina bilar men har inte gjort så mycket med dem än men däremot så ”samlade” jag på poliser denna kväll. Det var många poliser i rörelse i lilla Ljusdal denna kväll och jag fotograferade alla jag såg.🙂 Resultatet kan du se här nedanför.

Cruisingpoliser.

Gårdagen blev också en slödag för det behövdes efter cruisingkvällen. Ja, jag rensade vårt lilla jordgubbsland och lagade mat men resten av tiden slöade jag.🙂 ”Man ska helga vilodagen” som C sa.🙂

2 responses to “I helgen var vi på skivsläpparfest och cruising.

  1. Full rulle verkar det ha varit! Jag irriterar mig också på folk som inte håller tyst, det är ju oartigt! Va ni hinner med och vilken trevlig födelsedagspresent! Vi har slutat med presenter, eller har vi kanske aldrig börjat., ”ler”..
    En flytande sommarstuga skulle jag inte tacka nej till, bara det också finns en liten bastu ombord! Tänk va smart, se nya vyer vareviga dag. Vi funderade för några år sen på att ta en tur på en flotte i Klarälven men jag tror jag hade fått spader! Nog för att jag är lat, men att sitta på en flotte dagarna i ända när det går så in i bombens sakta, näää, tror inte det, haha
    Önskar er redan nu en fin midsommar. Vet inte hur vi göra, vi kanske åker till Falun eller så stannar vi hemma o går på byns firande som vi gjorde ifjol.
    Kramar från oss

    • Vi har tagit lite nytag med att försöka göra lite roliga saker på helgerna efter att ha varit rätt hemkära i vinter. De behövs de roliga sakerna och allrahelst nu när jag tillbringar så mycket tid på sjukvårdmottagningar av olika slag under veckorna och tiden däremellan går med värk och biverkningar av mediciner och försöker ändå att fungera så normalt som möjligt.
      Jag instämmer i att jag nog finge spader jag med om jag bara skulle sitta på en flotte. Lite mer ska det helst hända runtomkring mig. Men C skulle nog trivas bra bara det vore solsken så han kunde sola.🙂
      Kramen.

Kommentera

