Nu far jag på semester.

Från Torön mot Järvsö.Vilket härligt väder vi fick här i påsk. Det känns nästan som sommar redan då vi kan sitta ute och äta frukost och middag och fika däremellan. Skönt att det blev så efter en rätt häktisk vecka.

Från Torön mot Karsjö.

Jag har varit ute på och ”ränt runt” under veckan som gått. Jag har shoppat inför semestern och jag har hjälpt yngsta dottern, L, med hennes nya dator som varit inlämnad igen.
Det visade sig att datorn nog måste skickas iväg för det verkar vara nåt fel på USB-portarna. Hon har ju köpt en så häftig och modern dator så det är nåt på den som heter USB3-portar och på alla andra grejor (två olika skrivare) som vi försökt koppla till hennes dator är det USB2-portar. Enligt datorkillarna och ASUS som tillverkat hennes dator så ska det fungera med USB2 i dessa USB3-portar men eftersom det inte gör det så är det något som är fel med portarna i hennes dator. Så då får den skickas iväg och så hoppas vi att allt ska fungera sen. Var det förresten någon som fattade allt det där med USB2 och 3 som jag skrev om? Inte jag heller…

Torön - bron.

L följde med mig hit i torsdags så vi fick rå om henne till på fredag. Då kom även E hit så vi hade båda flickorna här på en liten påskmiddag. Även kompisen Leif var hit och åt med oss.

I Järvsö är allt möjligt... man kan åka skidor ända in i kyrkan. ;-)

Igår solade vi faktiskt. Jag låg i solstolen i BH och trosor! Den 23 april! Jätteskönt var det men det var bara C som blev solbränd – på mig märktes det inte mer än att jag fick lite färg i ansiktet. Jag ger mig sjutton på att när jag kommer hem från semestern så är C mycket mer solbränd än vad jag är trots att han är hemma och jobbar och jag åker utomlands.🙂

Påskliljor.Semester och utomlands skriver jag om. Det är ju som så att jag fick en resa av mina föräldrar då jag fyllde 50 år så inatt kl. 00:30 kliver jag på Reseshopens buss här i Järvsö och sen åker vi söderut och plockar upp folk i bl.a. Bollnäs (där kliver mamma på) och Gävle innan vi kommer fram till Arlanda. Vid 7-tiden i morgon bitti lyfter planet och tar oss till Cypern där mor och jag ska vara en vecka. Så på kvällen den 2 maj kommer jag tillbaka hit till Järvsö igen. Förhoppningsvis är jag brun och utvilad och relativt värkfri.🙂 Och jag kommer att längta efter C både natt och dag men det behöver du väl inte tala om för honom.😉 Det känns ju tryggt att han är här hemma och sköter om Snoozen och Kajsa också och det är ju bra att få längta ibland för då uppskattar man varandra mer sen. Nog för att jag uppskattar honom ändå men… det sägs ju så.

Lägger in många bilder i den här bloggen för jag lovade ju förr att visa de bilder vi tog när vi var till Torön för en vecka sen…. svårt att tänka sig att det är bara en vecka sen.

Ha det gôtt gott folk för det tänker jag ha.😉 Hjälp gärna till att rösta på Team Andreas i morgon kväll då de är i final i Körslaget.

Påskens tulpaner.

10 responses to “Nu far jag på semester.

  1. Åh, så härligt !! När du läser det här är du kanske hemma igen .)
    Det är nog bra för värken att få sol o värme kan jag tro….
    Ha det gott, kramen….

    • Jag har haft det riktigt gôtt!🙂
      Nån dator lånade jag inte under hela veckan därnere. De tog 50:- för en timme och jag tyckte det var lite väl saftigt och sen hade jag ju så mycket annat att göra också.
      Kramen.

  2. Vilka jätte fina bilder. jag hoppas du ligger i värmen och njuter nu,det vore rätt åt dej kraaaaaaaaaaaaaam

  3. Men så underbart det låter!
    Hoppas du har en härlig semester – det är du värd!
    Blir spännande att höra hur du haft det!
    kramiz

  4. Hejsan Ninni!!
    Vad härligt med semester, det är något som vi alla behöver ibland. Vare sig vi är fullt upptagna av arbetsstressen, eller i stilla vardagslunk. Ett litet avbrott i vardagen då vi kan få känna solens värmande strålar. Möta nya vyer och känna oss lite ompysslade och lyxiga. Hoppas din semester gav dig allt som du behövde för att ladda dina batterier. Cyperns härliga värme gav dig nog i allafall röda kinder hi hi…! Eller har du lätt att bli brun direkt??
    Önskar dig en trevlig fortsättning på veckan här hemma i vårt kalla land burr..!
    kram från Kristina

    • Jag har laddat batterier och fått solens värmande strålar på mig och en otroligt smärtlindring där. Jag blir först röd och sen brun men blev mycket brunare än vad jag trodde jag skulle bli på en vecka och ändå hade vi inte sol hela dagarna heller.
      Kramen.

Kommentera

