En helg med körsång och natur.

Säsongens sista snögubbe.  Säsongens sista domherre.

Helgen gick fort den med…
Sonen, T, kom i fredagskväll och bytte sina däck så vi var lagliga allihopa inför helgen. Innan han kom till oss skjutsade han L (min yngsta dotter) för att hämta sin skrivare och dator på Midat.
När L köpte nya datorn så fick vi inte till det tillsammans med skrivarn. När hon försökte skriva ut något (på skrivaren som hon köpte i början av året) så sa datorn att Skrivaren kan inte hittas. Jag var dit och gjorde allt vad jag kunde (vilket inte var så mycket) så nästa steg var att lämna in både skrivaren och datorn.
Inte ens de duktiga killarna på Midat fick det att fungera så hon fick hämta datorn och skrivaren i fredags för att kunna plugga under helgen och så ska hon lämna in både skrivare och dator i morgon igen (E skjutsar ner henne då) så får killarna på Midat installera om Windows 7 och se till att det fungerar sen.
Jag hoppas de fixar datorn under dagen i morgon så ska jag åka ner och hjälpa henne hem med grejorna och sen installera de program hon behöver för att kunna plugga.

Team Andreas - Järvsökören.

I lördags var vi ute och donade lite på tomten. C började kratta gräsmattorna men fick snart ge upp då det började blåsa alldeles för mycket. Han bar fram trädgårdsmöblerna som vi har på framsidan också så nu kan vi sitta och njuta där när vädret tillåter.
Jag klippte bort en massa gammalt från jordgubbsplantorna och såg att det redan börjat komma nytt. Det är vår!🙂
Kvällens aktivitet var ju given – Körslaget förstås. Tänk att ”våran” kör, Team Andreas, gick vidare till semifinal!🙂 Men jag börjar redan gruva mig för nästa telefonräkning för nog kommer det att märkas att jag hjälper kören att få vara kvar i körslaget.

Andreas sjunger ''Sing for me''.  Andreas Johnson.

Igår var vi till skidbacken för att få höra ”våran” kör på riktigt. De gav en liten konsert där och tv4 var där och filmade. Jösses vad med folk det kom! Ca 1500 personer stod det i dagens tidning.
Kören sjöng ”Dancing in the street”, ”Beautyful day” och naturligtvis Andreas egen låt ”Sing for me”. Den senare fick de t.o.m. sjunga två gånger. Dels för att publiken klappade och skrek En gång till men mest för att tv4 ville ha mer bilder till det klipp som kommer med i programmet på lördag.
Jag fotade en hel massa bilder men det var svårt att få till bra bilder då det drällde kameraman, ljudkille och producent i vägen mest hela tiden. Men det var ju kul att se lite hur det går till också.

Efter att vi fått oss lite körsång till livs så tog vi en biltur ut till Torön och fick lite naturupplevelser också. Kameran var naturligtvis med men de bilderna spar jag till nästa blogg.

Testade en Tramadol igår kväll innan jag la mig för kroppen bråkade rejält efter dagens äventyr. Fick inga biverkningar som jag kände av och värken gav med sig lite så jag vågar nog ta med mig dem till Cypern nästa vecka.

Andreas och Järvsökören sjunger ''Sing for me''.

6 responses to “En helg med körsång och natur.

  1. Hej! Följer ju inte körslaget, är inte mycket för körsång, om man inte är med själv, för då är det skoj.
    Här håller isen på att flyta iväg från ån idag, såå skönt. Mindre skönt är att Hasse ringde, bilen har pajat, han skulle på lunch och den gick inte att starta. Den förbenade bilen har kostat oss minst 5.000 extra varje månad senaste kvartalet och det verkar fortsätta…suck
    Nu har han hyrt en bil så han kan ta sig hem efter jobbet.
    Kramen

  2. Hej! Vad skönt att ni oxå har fått vår. Hoppas att värken ger med sej nu när värmen förhoppningsvis är hos er för att stanna. Men det e ju april så ett bakslag kommer säkert, troligtvis på helgen!
    Ska ut och hänga tvätt nu, ta hand om dej och de dina.
    Kram

  3. En alldeles egen kör…oh inte vilken som heller. Den är bra. Nu är de inte många program kvar – tror du Ni vinner?? Jag håller faktiskt på att Andreas och Jakob går till final, de är bäst (enligt mig)
    (så tycker jag de lite småfuskigt att ha en redig körledare med i tävlingen, en redigt känd o erkänd sådan också)
    Kramiz Anki

Kommentera

