Första april och än har jag inte blivit lurad.

Rosa orkidé.

Nu har jag tagit igen mig efter koloskopin. Ja, det var väl hyfsat igår med för jag klarade av att hänga ut sängkläder på vädring (det var -9º när jag gjorde det), motionera snabeldraken, torka golven och bädda rent. Men nog kändes det i kroppen att det varit lite påfrestande med förberedelserna till undersökningen.

I morse då jag klev upp hade vi fått lite snö men det var bara ca 1 cm så den har tinat bort på de flesta håll under dagen utom på vår lilla väg och uppfarten då… Men helgen ska visst bjuda på både sol och värme så det ser jag fram emot. Nog vore det skönt om april får inledas med sol och värme.🙂 Kanske få sitta i solen med en kopp kaffe utan att frysa.

Idag har jag tränat i varmbassängen. Ljuvligt! Vilket privilegium att få träna där. Vet hur jag mår då jag inte får bada i varmbassängen så jag är så tacksam för att jag fått remiss till det. Jag vet också att det på många ställen inte finns plats för alla som skulle behöva denna sköna, uppmjukande värme.

Hade väntat oss att få besök av yngsta dottern, L, i helgen men hon är förkyld så det blev inget av med det. Vi gamlingar får väl roa oss själva då.🙂

Igår blev jag inspirerad av Nitha när hon satte ut en bild på hur det ser ut hos dem utomhus nu. Så jag tog med mig kameran, gick ut och fick till några bilder som jag suttit och ”lekt” med i photoshop nu och satt ihop till en enda stor bild.
Så här såg det ut hos oss igår (31/3). Med den bilden vill jag önska alla en skön helg!

110331 Storsved.

18 responses to “Första april och än har jag inte blivit lurad.

  1. Fina foton.Jag måste också pröva att sätt ihop bilder ,ser snyggt ut.
    Om ni inte har nåt att göra så kan ni ju alltid ta Mercan och komma hit.Här finns det mat o kaffe o sällskap😉
    Är irriterad idag (igen) efter ditt tips att inte glömma ändra mailadressen på FB men si det går inte och ingen kontakt kan man få med dom heller….surt. Men jag har bakat 2 rulltårtor till affären vi firar 10 årsjubeleum på Bistånd östeuropa.
    Kram på dej och hälsa Byggare Bob♥

    • Tack för inbjudan. Vore det inte så långt så skulle vi gärna komma men vi behöver nog ha mer än ett par dagar på oss.🙂
      Det är jättekul att sitta och sätta ihop bilder på olika sätt i photoshop. Det tycker jag du ska pröva. Det är som balsam åt själen att dona med sånt.
      Vad fånigt! Det måste väl gå att ändra mailadress där också som på alla andra ställen. Hm!
      Vad gôtt med rulltårta!
      Hälsa Mäster.
      Kramen.

  2. Hej ninni1960!
    Nej vi har inte någon snö kvar i trädgården,
    men annars inne i skogsdungar och utmed vägarna finns det lite kvar.
    Än har jag inte sett några krokus men jag såg något gult
    bakom ett par buskar så jag ska ut i morgon och titta*ler*
    Ha en fin dag.
    Kramar

    PS:Det var ju rejält med snö hos dig ju.DS:

    • Jodå, vi har en del kvar men så har vi haft mycket snö i vinter också. Vi har -grader på nätterna än och även en del dagar så det tar lite tid innan snön försvinner då.
      Ha en skön helg!
      Kram.

  3. Jag har läst en del om hur naturen läker/lindrar sjukdomar hos människor, alla sorts sjukdomar. Du bor så vackert att du borde bli frisk snart! Orättvist, visst är det? Det nya jag läste var att det alls inte behövde vara speciella trädgårdar där man arbetade i lugn och ro, utan rakt ut i skogen/hagen/berget/stranden för att se, känna, få lugn – det går lika bra. Men bor man som du krävs det en del också – fara iväg hit och dit, sköta om hus och trädgård, skotta snö inte minst.
    Eftersom bilderna är tagna 31/3 så litar jag på dem! Och nu är det redan 2/4 så jag har klarat mig🙂
    En skön helg önskar jag dig och C,
    Kram!

    • Jo, nog tror jag naturen gör sitt till för på många sätt mår jag bättre sen jag flyttade hit.
      Jag ägnar mig inte så mycket åt trädgårdsskötsel eftersom vi inte kommit igång med nån trädgård än. Jag vill inte ha för mycket sånt att sköta med så det mesta av det läggs på C. Så även med snöskottningen. Men då C blir sjuk eller får ont i ryggen så tar jag snöskottningen och det får jag lida flera dar för men försöker att inte klaga så mycket för jag vill inte att C ska anstränga sig för mycket då han är förkyld för jag har hans hjärtsäcksinflammation, för fyra år sedan, i färskt minne. Det hade kunnat gå illa och jag vill inte att han får något sånt igen. Däremot så är det jag som fixar i stort sett allting inomhus, vare sig jag orkar eller inte. Jag är ju envis som en ”röd gris” så jag ser till att orka nästan allt även om det tar en evinnerlig tid ibland.
      Jag klarade mig från att bli lurad jag med.
      Ha en skön helg du med kära Pova!
      Kram.

  4. Fina bilder, du är så bra på att sätta ihop bilderna så det blir vackert.
    Hoppas solen skiner på er i Järvsö i dag, här är det som vanligt mulet men hoppas på att det skiner upp under dagen. Ha en bra helg med kram från mig till dig.

  5. Har läst ikapp lite och jag måste säga, att du är duktig!
    Det där med lugnande och bedövning, det är ju så olika från gång till gång, men visst är det bra om man kan klara sig utan..
    Snö, det har vi massor kvar i vår trädgård, men gungorna har i alla fall tinat fram, till barnbarnens förtjusning..
    Idag är det väldigt grått här, men det ska visst bli soligt i helgen så jag har inte gett upp hoppet ännu!
    Ha dé!/Kram

    • Någon sol lär inte ni heller fått i helgen antar jag. Här har varit grått och idag regnigt och dimma hela dan.
      Duktig vette sjuttom om jag är. Det är ju bara att underkasta sig de undersökningar de vill att man ska göra och sen hoppas att slutresultatet blir bra.🙂
      Kramen.

  6. Ja hoppas vi får sol och värme i helgen!🙂

  7. Hubövlingen vad snö ni har kvar. Du får sätta på en värmefläkt ut, en stark så Ni slipper att!!
    Fina bilder ändå, även om de var snöiga.
    När jag ser din profilbild så känns de som jag känner igen dig o då slog de mig att du kanske är en gammal spaysare…alltså min första blogg var ju via hotmail och de hette väl Spays eller nått va?? de finns ju inte längre. Hade du kanske också blogg där då..för si så där 6 år sedan..tänk va, de e sex år sedan jag började blogga. jösses.

    Kramiz o go helg

    • Ja visst är jag en gammal space-are. Började blogga på spaces 2005 och sen dess har jag bloggat. Flyttad över hit till WP 7 oktober 2010 eftersom de skulle stänga spacet. Var inte glad åt att behöva flytta men upptäckte att det här var ett mycket bättre ställe med stora möjligheter att göra bloggsidan personlig. Jodu, vi har bloggat länge nu.
      Kramen.

  8. Skönt att du börjar återfå dina krafter. ja vi tanter menar unga tjejer tål inte så mycket innan det känns i kroppen. Här har vi mycket snä kvar i skogarna annars börjar den försvinna riktigt bra. Nu vill jag ha sol och värme kraaaaaaaam

  9. Hej! har ni haft fint väder? Då är det du som knyckt det o inte delat med dig, för här har det regnat hela helgen…fast det gör inget, snön tinar fortare! Inga efterverkningar efter koloskopin? Min mage tog flera veckor att återhämta sig, tror inte jag gick på toan på minst en vecka,,,,
    Nu ska jag gå o ladda inför Mästarnas mästare, ha en fin början på veckan
    Kram

    • Fint väder??? Vad är det? Var tog solen vägen som de lovade oss till helgen? Mulet och blåsigt i lördags. Dimma och regn igår. Men snön tinade bra iaf.
      Jag har inga efterverkningar alls på min mage. Skönt det. Men jag har ju inte haft några större problem tidigare heller. Bara en trög mage.🙂
      Kramen.

Kommentera

