Jag säger som Emil i Lönneberga: Än lever jag…

Sitter här och smuttar på en kopp te och försöker uppbringa lite ork för att bädda och duscha. Det blev bara tre timmars sömn inatt eftersom jag inte vågade lägga mig förrän kl. 3.

Jag fick i mig fyra liter med laxermedel men det tog mig 5½ timme. Klarade inte av att trycka i mig 2½ dl i kvarten då jag blev illamående av mängden och smaken. Men enligt sköterskan som ringde mig igår var det bättre att det tog lite längre tid än att jag försökte få i mig medlet på mindre än 4 timmar.
Jag började dricka strax före kl. 16. Från kl. 18 till 2:30 inatt var jag på toa 26 gånger. Jo, jag höll räkning.🙂 Det var inte obehagligt som när man t.ex. har magsjuka för jag hade inte magknip eller ont i magen, kände knappt att jag behövde på toa.
Jag hoppade dock över kvällsmedicinen eftersom den nog bara passerat magsäcken med rekordfart och inte hade hunnit göra någon nytta.

Idag får jag festa på te och kaffe tills undersökningen är gjord. Kaffet drack jag i morse och har nu övergått till te som väl får räknas som frukost. Har tagit beslutet att skjuta fram cellgiftsmedicinen tills i morgon för att inte reta magen mer än nödvändigt idag. Övrig medicin ska jag nog klara av hoppas jag även om jag bara har teblask i magen.
Är lite hungrig men inte så jättesugen på mat ändå så man vänjer sig snabbt. Huvudet värker och ”det onda ögat” likaså. Huvudvärken lär väl gå över när jag börjar äta antar jag och jag hoppas att ”det onda ögat” också bara vill ha mat.😉 Har ingen speciell lust att ta Alvedon heller så jag biter ihop.

11:30 sätter vi oss i bilen och åker till Hudiksvall. 13:00 ska jag vara på plats.

Röda och vita tulpaner.

 

13 responses to “Jag säger som Emil i Lönneberga: Än lever jag…

  1. Raringen min tänker på dej idag HELA DAGEN så detta går fort och lätt. Du är en strong tjej och kommer att fixa detta galant.Tänk framåt snart är det över.Tantkramar kommer H Ä R ♥♥♥

  2. Mäster hälsar till dej och håller sina tummar idag .♥

  3. Oj, klockan visar precis på 13.04 så då sänder jag dej lite extra tankar.
    Håller tummen för dej.
    Kramiz Kin@

  4. Oh här sitter jag och håller tummarn. De där tror jag minsann jag också gått igenom o jag minns att de inte var speciellt trevligt. Hoppas allt går bra nu och att du snart är hemma igen pigg o allert o kan unna dig något gott att äta till aftonen.

    Kramiz Anki

  5. min adress blev lite fel, men här är rätt..fniss

  6. Hoppas allt gått bra för dej vännen ,tänker på dej kraaaaaaaaaam

  7. Hoppas att allt gick bra, kan tänka mig att du får äta något lätt tills att börja med så …
    Sköt om dig !
    Kram

Kommentera

