Hej och hå… här går det undan.

TulpanbukettDe ringde från Endoskopimottagningen nyss. De hade fått en sjuk läkare så de höll på att pussla för att få ihop det så de undrade om jag kunde komma redan i morgon kl. 13. Efter några frågor från mig så jag fick veta att det kommer att fungera trots att det blir en dag mindre av förberedelser så svarade jag ja. Så nu har jag druckit första glaset av laxermedlet. Jag ska inom de närmaste fyra timmarna dricka fyra liter laxermedel. Hur många timmar/gånger jag får springa på toa av det blir ju intressant att se.😉 Skönt att få det gjort så snart som möjligt, tycker jag. Tror jag….

Synd att jag inte har en laptop för annars hade jag ju kunnat parkera den inne vid toan och haft riktigt trevligt där. Nu får jag nöja mig med en ljudbok och det är ju inte så tokigt heller.

Så snart jag hämtat mig från det här äventyret ska jag blogga om det.🙂

8 responses to “Hej och hå… här går det undan.

  1. Lycka till, man kan bli lite illamående av allt drickande, men det går över!

  2. Är det inte upp-å-nervända-världen? Jag menar att när en läkare blir sjuk, kan de ta emot tidigare än vad som var planerat. Sedan är ju frågan hur du kan dricka fyra liter av någonting över huvud taget. Fyra liter vatten är svårt. Hur ska då fyra liter laxermedel gå?
    Du är avgjort en tuffing!

    • Ja, visst är det konstigt att jag får komma en dag tidigare då en doktor blivit sjuk.
      Jag fick i mig de fyra litrarna med laxermedel men inte på fyra timmar som var den tid de satt utan det tog mig 5½ timme att få i mig eländet. Huvvaligen vad uhôgle det var. Men nu är det uppdrucket. Springer på toa som en tok och vågar ännu inte lägga mig för då får jag väl till och dona hela sängen.
      Kram.

  3. Hej kära Ninni!
    Oj,oj..här går det minsann undan..lite tur i oturen,då det verkar tvärtemot hur ‘vården’ tycks fungera för många andra?
    Hoppas du fixat natten,vilket jag är säker på och jag misstänker att du kanske redan är på väg till din koloskopiundersökning?
    Kanske du iaf kan känna att jag önskar dig Lycka Till.
    Har själv en del erfarenhet av alla dessa olika mag/tarm undersökningar..och för mig har det inte varit värre obehagligt,än det ‘vart glömt’ ganska snabbt..elr kanske är det så att man ‘förtränger’ det obehagliga?😉
    MEN som du själv skriver,skönt för dig att få det avklarat..synd bara på den specialinhandlade glassen och de hårda karamellerna😉

    Känn min styrkekram och alla varma tankar,Ninni!Du kommer att vara så lättad sen,då det är över..förhoppningsvis om några timmar🙂

    P.s:Måste passa på att säga att jag är helt förälskad i den mysiga sjalen,din Mor gjort åt dig…den ser underbar ut!Viken lycka att ha en Mamma som stickar..det hade jag oxå,tills en hjärnblödning tog hennes handarbetsförmåga o mycket mer,då hon var’bara’56år ..[c:a 19år sen nu] D.s

    • Tack för styrkekramar och lyckönskningar!
      Visst är det konstigt att jag får komma en dag tidigare då en läkare är sjuk?🙂
      Jodå, jag har fixat natten. Blev inte många timmars sömn men jag får väl ta igen det sen. Undersökningen är inte förrän kl 13 så vi åker vid 11:30 härifrån.
      Jag ska försöka äta upp både glassen och karamellerna även fast jag får äta allt annat snart. Jag tycker om isglass så det lär inte bli några problem😉 och karamellerna hjälper nog C mig att äta upp bara han slipper äta de gula karamellerna.🙂
      Vad tråkigt med din mamma. Jag känner mig lyckligt lottad som har båda mina föräldrar i livet och en mamma som stickar åt både mig och mina barn. Kanske jag ska tipsa henne om att sticka fler sjalar och sälja?🙂
      Kramen.

Kommentera

