Vilken skitdag…

Hackspetten.

Ny vecka och jag hade tänkt jag skulle få lite vettigt gjort idag men så blev det inte alls. Det blev en skitdag! Och då menar jag skitdag. Min mage (fibromage?) brukar ta sig en dag då och då när jag får magknip och får springa på toa med täta intervall och en sån dag blev det idag. Sämst är att jag blir så matt och klen och fryser och svettas om vartannat sen kan jag inte ens dricka vatten utan att få magknip och det leder naturligtvis till ett toabesök. Men, men, det jag inte gör idag får jag göra nån annan dag för det är ingen som gör det åt mig heller. Katt-tussarna får väl flyta runt här lite till och matbrödet får jag baka nån annan dag.

Idag skulle jag ringt till ”Ögon” för att kolla när jag ska få komma på återbesök men missade det då en kompis ringde och vi blev språkandes så länge så telefontiden försvann. Men jag mailade till ”Ögon” istället så nu blir det spännande att se om det fungerar att maila dem.
Sist jag var på ögon (3 februari) så sa min läkare att jag skulle få komma på återbesök efter en månad men då det ännu inte dykt upp ett brev med nån tid i så börjar jag misstänka att det har blivit nån miss. Jag vill ju gärna fortsätta trappa ner kortisonet så därför så vore det bra att få komma dit snarast.

I helgen har jag inte gjort nån nytta alls – jag/vi har ju nästan bott framför tv:n och alla skidtävlingar. Söndagen gick åt till skidåkning från tidiga morgonen till eftermiddagen. Jättespännande var det trots att det inte blev nåt vidare med medaljer till svenskarna.

Filmmyskvällen i fredags blev det inget av för C hittade något intressant att se på tv:n. Tur vi får ha filmen kvar ett tag till.🙂 Själv satte jag mig vid datorn och läste bloggar.🙂

Chokladtårtan E hade med sig.I lördags var äldsta dottern, E, hit då hon behövde få hjälp av C med att täppa igen ett hål på avgassystemet. Med sig hade hon en helt underbart god tårta som tack, till C, för hjälpen med bilen. Hon stannade så hon fick äta middag med oss och så åt vi tårta till efterrätt.
På kvällen kom Leif och gjorde oss sällskap framför tv:n och andra chansen. Jag fastnade för Sara Varga och The Moniker och det var visst vad majoriteten av svenska folket tyckte också så det var ju bra. Saras låt har ju en helt otroligt bra text och The Monikers låt skulle säkert göra bra ifrån sig i den stora Eurovisionsschlagerfestivalen.
Jag har ju inte sett alla melodifestivalbidrag så några blir för första gången nästa helg för då ska jag titta på ”den riktiga” Melodifestivalen. Jag tycker det blivit lite för mycket flams och joll när det först ska vara fyra deltävlingar och så extra chansen och presentationerna av artisterna i år var det som fick mig att bojkotta (nästan) alla deltävlingar. Jag såg den sista deltävlingen eftersom vi hade folk här som ville se det då. Det blir spännande att se om vi skickar iväg rätt låt i år.

12 responses to “Vilken skitdag…

  1. Ja de är en riktig skit dag idag fast på annat vis för mig då. I morron är vi pigga bägge två tycker jag!
    Melodifestivalen var i år kass tycker jag… och som du säger, mycket flams.. tycker inte att den tas på så stort allvar längre.
    Tack igen för i lördags!❤

  2. Jag är helt insnöad på ”Oh my God”, går o nynnar den hela dagarna, haha
    Tycker det känns tomt o konstigt idag, skidfesten är över, även om skidskyttet fortsätter imorrn, o helgen är över, o här sitter jag ensammen..
    Hasse var o tog bort stygnen på Blinka idag, vi ville inte göra det själva, huvaligen det bara vänder sig i magen av dränage och stygn o blod o usch.
    Hoppas magplågorna ger med sig, jag lever för jämnan med en jobbig magen, fast den är mycket bättre nu än för ett par år sedan.
    Kramen

    • Visst känns det som lite sorg i hjärtat att det inte blir så mycket skidåkning framöver men vi får väl glädjas åt skidskyttet de dagar som är kvar på det.🙂
      Jag hoppas Blinka läker som hon ska nu så ni slipper fler dränage på henne.
      Jag är bortskämd med en bra mage så jag gnäller väl i onödan då det är bara ca 1 dag/vecka som magen strular. Men magknipen gör himla ont och inte kan jag äta och dricka heller. Men i morgon är jag nog igång igen.🙂
      Kramen.

  3. Så läcker tårta! Är måhända C lite av en gottegris? När det är choklad med är jag absolut det🙂
    Melodifestivalen har jag slutat se på. Kunde väl ha TV:n på och kolla ibland, men inte sen de började med deltävlingar. Det enda positiva är om en deltävling är i Norrköping, för då hyrs det hotellrum och äts mat och köps det ena och det andra så företagare här får inkomster och kommunen i förlängningen skatteintäkter! Så krass är jag…
    Det var roligare förr. Jag såg den allra första gången; då skickades Alice Babs iklädd Sverigedräkt till den stora finalen! Vi vann liksom inte… Men däremellan har varit flera bra år. Kanske är tävlingen förlegad.
    Låter som du har tarmkatarr. Dvs om det är tvärtom i magen annars. Men man kan ha så mycket olika elände med den där magen. Hoppas du mår bättre nu.
    Hoppas vidare att du får besked från Ögon så du kan (förhoppningsvis) bli fri från kortisonet.
    Kram!

    • C är en stor gottegris! Choklad av olika slag, grädde till allt som man kan ha grädde till plus lite mer, tårtbitar så fort han får chansen.🙂 Men han har ju en kropp som inte lägger på sig ett gram så då gör det ingenting om han stoppar i sig allt gott heller.
      Ja, det kanske är nån tarmkatarr jag har. Är som sagt tvärtom i magen annars så jag kan få vänta flera dagar på att gå på toa. ”Det hör väl till fibron” har jag börjat tänka om det mesta eftersom de flesta läkare också gärna tillskriver fibron allt som de inte kan förklara. Som t.ex. allergierna ska jag ha fått genom fibron liksom hjärtklappningarnaoch all värk då förstås men nu har jag ju fått något mer att skylla värken på.😉 Jag mår säkert mycket bättre i morgon.
      Har inte fått nåt svar på mailet från Ögon än.
      Kramen.

  4. Tårtan ser verkligen god ut !
    Stackars dig att ha en sådan trist dag, hoppas att morgondagen blir bättre.
    Håller med dig om att det är tradigt med alla dessa deltävlingar, var mycket bättre förr (😉 ) när det var EN spännande tävling ! Likadant med Eurovisontävlingen själv…
    Sköt om dig !
    Kram

    • Tårtan var jättegod!!! Läckrast var chokladglasyren ovanpå men även chokladtryffeln inuti var kanongott.
      Jag är säkert bättre i morgon.🙂 Ska ju iväg och bada då så då måste jag ju vara bättre för jag vill absolut inte missa badet.
      Kramen.

  5. Tråkigt att höra att det blev en skitdag, och jag känner väl till sådana dagar, men jag hoppas att morgondagen blir en bättre dag! En dag i taget som det heter!🙂 Hoppas också du får tag på ”ögon” så du kan få ett återbesök, annars får du kanske prova att ringa igen! Det låter i alla fall som att du har haft en trevlig helg och ibland är det skönt att inte gör något alls. Jag håller dock med dig om att det börjar bli lite väl mycket med alla deltävlingar hit och dit (i melodifestivalen alltså), men står och hejar allt jag kan för ”Oh my God”, så galet underbar låt! Och mina favoriter är de hoppande svamparna i bakgrunden, haha! Hoppas du får sova gott och att morgondagen blir fin!🙂

    • Tack för besöket.
      Idag är min mage som den ska vara igen och det är så skönt.🙂
      Jag försöker leva en dag i taget men kan ju inte hjälpa att jag alltid planerar saker i förväg trots att det är så dumt då jag är som jag är. Men jag är van att det inte blir som jag planerat utan att jag får skjuta upp saker till ”en annan dag”.
      Vad kul att höra att det är flera som gillar ”Oh my God”. Kanske vi kan få iväg den till den stora tävlingen.
      Jag har snabbkikat in på din blogg men kommer in senare då jag har lite mer tid på mig att läsa. Ska snart åka till mitt varmbad. Gôtt!
      Välkommen åter!
      Kram.

  6. Jag hade också blivit helt slut, om detta varit före jul:O)
    Men som sagt, sedan jag varit till homeopaten, så har ajg fått ett helt nytt liv och är i stort sett samma gamla aktiva Kin@ som jag alltid varit, innan jag fick fibromyalgi, diagnosen…
    Har du testat att utesluta vetemjöls/Laktos produkter?
    Min fibro mage har ju varit som din, men då jag slutade med vetemjölsprodukter, så har jag en ”fin” mage:O)
    Jag har helt undviit vetemjölsprodukter sedan 3 januari och jag var ju så pepp på att kunna baka med dinkel mjöl, men det är ju också vete!
    Och jisses så sjuk jag blev i kroppen av 1!!! skiva dinkelmjölslimpa.
    Jag fick igen alla fibrosymtomen och det tog en vecka innan kroppen hämtade sig…
    Det är ju värt att prova – även om ingen läkare sagt åt en att göra det…
    kramiz

    • Jag har inte testat att utesluta någon mat eftersom det är så sällan min mage bråkar med mig. Max en dag i veckan så jag ska väl inte klaga. Sen får jag inte testa mig fram med kost eller naturmediciner nu när jag tar både kortison och cellgifter. Ska jag testa något måste jag göra det i samråd med mina läkare.
      Idag är min mage bra igen, den piggnade till efter middagen igår då jag hunnit ta några Imodium. Så nu är det dags för badet! Underbart!
      Kramen.

Kommentera

