Go’an paj.

Fredagskväller. Skööönt. Fredagsmys är ju annars ett populärt ord nu för tiden. Ska vi ha fredagsmys framför tv:n så blir det ibland en hyrfilm och det ska det bli ikväll. Alldeles snart.

Jag måste ju bara först in och dela med mig av ett bra recept på pajen vi åt ikväll. Den var otroligt god. Receptet hittade jag på ”Halv åtta hos mig” från den här veckan och det var den där unga mörka killen som var hårdrockare som lagade den här. Jag såg inte programmet men kollade in lite recept igår för att få lite inspiration inför helgen. Kantarellpaj med flera ostar heter den och jag har lagt över den i pdf-format och du kan hämta receptet här om du vill. Eller om du hellre vill hämta den på recept.nu så kan du göra det.

Jag njuter fortfarande av VM-silvret i stafett som våra svenska killar tog hem idag. Vilken underhållning!🙂

Ha en trevlig helg!

Kantarellpaj med flera ostar.

 

12 responses to “Go’an paj.

  1. Mums, jag har också planerat att testa den pajen! Han var så go lillkillen, vilket leende, hela världen lyste upp när han log!
    Trevlig helg, vi har varit hos veterinären igen med Blinka, nya dränage och elände, fy va trist detta är!
    Kramen

    • Testa den! Godaste paj jag någonsin ätit. Det blev bra smak på den tack vare ostarna och kantarellerna.
      Nämen fy… är ni inte klar hos veterinären än? Stackars Blinka.😦 Förstår att det är trist. Allrahelst då hon ju verkade bli av med dränagen rätt snabbt ändå och nu börja om igen.
      Kramen.

  2. Låter smaskigt, här blev det lasagnette, också gott, speciellt som jag annars inte ”får” äta pasta som jag älskar😉.
    Sköt om dig !
    Kram

  3. Bra tips. Man måste verkligen fylla upp energidepåerna efter något så gastkramande som det stafettloppet.

  4. Mums ser gott ut, här åt vi taccopaj i går tillsammans med våra goda vänner oxå mumsigt. Ha en fortsatt bra helg. Kram

  5. Tack Ninni för att du delar med dig av recepten🙂
    Jag har dragit ut ett par för framtida behov🙂
    Har du också finväder idag ? Då menar jag soligt, för blåser gör det ju o det är ju mindre skönt….
    Väskorna jag vill ha är det också lång rem på. Precis som du säger så åker den bara av axeln annars.
    Du går med kryckor säger du, är det benen eller fötterna som krånglar då ? Eller kanske ryggen ?
    Hoppas du får en fin helg, kramar från ett blåsigt Glösbo….

    • Klart jag delar med mig av bra recept.🙂
      Jo, här har varit sol men det har blåst nästan 7 m/s. Huvvaligen.
      Jag använder kryckor då jag ska gå längre sträckor (längre och längre… de blir inte så långa de heller) t.ex. om jag vill gå på en marknad eller så och jag använder dem för att avlasta ryggen som känns som den ska gå av då jag gått en liten bit. Jag klarar lite mer om jag har kryckorna. Jag klarade lite mer än halva marknaden i Hudiksvall i fjol sen satte jag mig och vilade medan Christer gick och kollade på resten. Man lärer ju ta sig tillbaka också… Mitt parkeringstillstånd för handikappade är en god hjälp då jag kommer nära området och inte behöver trötta ut mig genom att gå ifrån nån parkering nån kilometer bort.🙂
      Kramen.

  6. Hej Ninni!
    Ja och tänk vilken fin utsikt de har de som bor däruppe*ler*
    Jag har inte tittat på närmare håll men nog ser
    träden fylligare ut än för några månader sen.
    Ja det var meningen vi skulle träffas på Lördagen men det var
    något sambon skulle göra så det blev söndagen i stället jag hade gärna språkat och fått och givit kramar
    längre stund + att vi kunde ätiti en god middag,jaja det får väl bli vid ett annat tillfälle.
    Ja jag har allt bra mycket ont för att kunna konsentrera mig.
    Men jag kan åtminstone titta åt sidorna fast det stramar
    och böja på huvudet också,så jag är väl på rätt väg.Men nu blir det ett avbrott till den 23 mars för hon tar flyget och åker söderut.
    Ja jag hoppas det ska bli så bra så jag kan ta mina promenader igen.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

Kommentera

