Vilodag…

 Kantareller.
Idag har jag tagit det rätt lugnt. Men vila… nja, det beror på vad man menar med vila förstås. Jag har då inte städat i alla fall.
 
Pysen har varit ute för första gången i sitt liv just idag. Solen sken och det var riktigt skönt ute så jag passade på att ta med honom ut. Mamma Kajsa ville ha med honom ut på vägen och fasiken vet vart hon tänkt lockat iväg honom någonstans. Snoozen blev så till sig när han såg Pysen ute så han rusade fram till en rönn och visade hur man ska klättra i träd. Men Pysen brydde sig inte så mycket i nån utav dem utan sprang omkring och upptäckte ”världen utanför”. Han är så ung så han har inte vett att vara rädd för något heller. Jag var med hela tiden och såg till så han inte skulle ramla ner i nåt hål mellan stenarna i stenmuren eller försvinna iväg med sin mamma någonstans. Han var nöjd när han kom in och sov nog riktigt gott efter det lilla äventyret.
 
Efter en sen frukost åkte vi till skogen för att leta svamp och vi hittade både gula kantareller och trattkantareller. Inga mängder men vi var nöjda med det vi hittat. När vi kom hem for vi förbi Öjerestaurangen och köpte en pizza som vi delade på och sen rensade jag kantareller, stekte dem och lyssnade på en ljudbok samtidigt.
 
En riktigt mysig dag – men det blir en laddning värktabletter innan jag ska lägga mig för annars lär jag inte få sova nåt. 

Första gången Pysen är ute.

Kommentera

