Länge sen nu…

 
Doris skrev i en kommentar och undrade om jag hade tid för en blogg och det var bra för nu har jag fått ändan ur vagnen… Tiden går fort och jag hinner inte med.
 
Vi har varit på semester. Vi åkte norrut i år och tanken är att det ska komma en blogg även om semestern om inte annat för att jag själv vill ha det på pränt. Om det sen är nån som kommer att orka läsa den det återstår att se. Ler Fotona har jag i alla fall lagt in och dem kan du se här. Vi åkte tydligen bort då det var som bäst väder här hemma så vi missade en hel del finväder på det sättet. För nån direkt värme hade vi inte norröver och det var även regndagar men vi är så nöjda med vår semester för vi fick se mycket fint och hade sköna dagar mest i bilen men även ett par slappardagar.
 
När vi kom hem fick vi snart nog tillökning i familjen. En liten kattunge fick katten Kajsa denna gång. Vi hade inte tänkt behålla den men det är vänner till oss som gärna vill ha en liten katt så då fick den leva och har nu blivit 5 veckor gammal och håller på att undersöka omgivningarna för fullt. Men att mysa och gosa vill den inte utan skriker som bara den då jag tar upp honom. Pysen ska han heta och vi får njuta av honom ca 7 veckor till innan han flyttar.
 
Sen har det varit fullt upp med min yngsta dotter som har flyttat till Bollnäs när det blev osäkert om hon skulle kunna fortsätta studera i höst. Hon hade studentlägenhet i Gävle och den får man ju inte bo kvar i om man inte är student. Så för en vecka sen flyttade hon och nu är det urstädat i studentlägenheten. Efter en godkänd omtentamen så ser det ut som att hon ska kunna fortsätta studera i höst men det är ännu inte klartecken från CSN men ska väl förhoppningsvis komma i veckan här. Hon ska i alla fall börja idag så vi hoppas hon får fortsätta. Yngsta dottern har haft en jobbig sommar med massor av ovisshet vad gäller studier och var hon skulle få lägenhet och med finansiering av flytt och lägenhet men allt ser ut att ordna sig så nu kan vi snart dra en suck av lättnad. Jag kan inte föreställa mig hur jobbigt det varit för henne men jag själv har tyckt att det tagit en hel massa energi av mig så det måste ha varit flera gånger värre för henne.
 
Nästa vecka får vi besök av våra vänner från Töreboda. Det ser vi fram emot. Det blir både kräftor och musikal då de är här och så ska vi så klart slappa och må gôtt.
  

 

Snoozen Pysen och Kajsa. 

2 responses to “Länge sen nu…

  1. Äntligen är du på plats Carina !! Har verkligen saknat dig !!Nu är du så god och stannar kvar i bloggvärlden :)Söt kattunge…. Liknar till fullo katten jag en gång hade.Skönt att det ser ut att reda upp sig för dottern. Vet själv hur jobbigt det är att vara mamma i så´na situationer.Ha det gott, kram Britt Inger

  2. Två rader…. Inte mycket man får skriva….Söt kattunge ! Skönt att det ordnar sig för dottern. Kram Britt Inger

Kommentera

