Vilka tv-program ska jag välja att se när alla bra program sänds samtidigt?

Ja nog är det höst nu. Åtminstone om man tittar på alla nystarter på tv-programmen. Efter en sommar med bara skit på tv så ramlar det på oss en massa bra program. Det är Maestro, Doobidoo, Robinsson, Fångarna på fortet, True Talent, Bonde söker fru, Ensam mamma söker.., Idol, Moraeus med mera, Tack för musiken, Gäster med gester, ja, listan kan göras hur lång som helst. Jättebra! Kul! Det är ju sånt vi behöver när höstmörkret kommer och vi vill sitta inne och ha det skönt med värmeljus, en pläd och en kopp te eller kaffe.

Allt är frid och fröjd… eller??? Nää! Måste alla program sändas samtidigt? Veckan som kommer ser ut så här:
Måndag kl 20: Maestro på 1:an, Ensam mamma söker på 3:an och Idol på 4:an.
Tisdag kl 20: Idol på 4:an. (jag slipper välja!!!)
Onsdag kl 20: True talent på 3:an, Bonde söker fru på 4:an.
Torsdag kl 20: True talent på 3:an, Robinson på 4:an.
Fredag kl 20: Doobidoo på 1:an, Idol på 4:an.
Lördag kl 20: Gäster med gester på 1:an, Fångarna på fortet på 4:an.
Söndag kl 20: Moraeus med mera på 1:an, Idol på 4:an och kl 19:30 – 21:30 är det True talent på 3:an.
Dessutom finns det fler sevärda program kl 20 också som jag inte räknat upp just här.

Måste de sända alla program kl. 20??? Visst, jag vet att kanalerna konkurrerar med varann – men ändå! Dessutom är de flesta repriser på lördagar och söndagar på dagtid! Vissa samtidigt då med! Nog är vi väl uppe längre än till kl. 21 på vardagskvällarna så de kan sprida ut alla trevliga program lite? Det hjälper ju inte att vi har två tv-apparater för jag kan ju bara titta på en tv i taget. Vill C och jag se olika program är det ju en fördel förstås för då kan vi ta varsin tv. (vilken tur att vi inte har en hel hög med ungar som också vill se på tv…)

Vi betalar både tv-licens och för en parabol och ändå ska de flesta bra program sändas samtidigt. Övriga tider är det knappt sevärda program på nån kanal. Va’ less jag blir!

Jag vet att jag kan se vissa av programmen på datorn, vissa som repriser på lördagar och söndagar och så borde vi väl se till att ha utrustning så vi kan spela in sånt vi inte hinner se men jag blir less ändå.
Jag tror inte nån kanal vinner på att de lägger de flesta bra programmen som många vill följa samma tid.
Och jag är väl medveten om att det är ett ”i-landsproblem” men jag lever ju i ett i-land så… 

Vad tycker du???

Jag kommer att sålla. Men det blir rejäla krockar mellan programmen ändå.
Jag kommer försöka att följa: Idol, True talent, Moraeus med mera, Robinson och Bonde söker fru.
Snacka om att det krockar på söndagar! Men lördagarna tror jag hellre att jag struntar helt i tv:n eller tittar på nån bra hyrfilm. Jag orkar inte hänga med på allt – det blir bara för mycket.

Tv.

21 responses to “Vilka tv-program ska jag välja att se när alla bra program sänds samtidigt?

  1. Samma problem som jag har ser jag! Först ingenting på hela sommaren, nu bara väller det in program man vill se. Men, jag sållar nog mer än du, jag tittar inte på Doobidoo, Maestro osv. Men, Idol gillar vi att titta på, ändå så valde vi Kalle o Danny ikväll. Och jag blev inte besviken! Moraeus är en härlig man och programmet var jättebra, kul dessutom att alla artister sjöng tillsammans på slutet. Att det är Dalarna har säkert viss påverkan, hihi
    Jag väntar ivrigt på Greys Anatomy också. Halv åtta hos mig är en favorit liksom Robinson. Ja vilka problem vi har, jag tycker inte om att se på Play så det är inget alternativ för mig.
    Hoppas du får en skön höstvecka, ikväll är det 15 grader nu klockan tolv! Men det ska tydligen vända och bli höst imorgon
    Kram

    • Ja, i sommar har jag inte tittat mycket på tv för det har inte varit nåt att se. Nu finns det helt plötsligt massor att se men nästan allt ska sändas kl 20. Det är ju inte klokt!
      Vi tittade också på Moraeus och det var ett lättsamt och bra program. Han är ju lättsam själv, Kalle. :-) Jag gillar Moraeus mest för att han är så otroligt skicklig på fiol. Brukade stöta ihop med honom och hans bröder då och då när jag var ung och var ute på spelningar. Men då var han blyg och tyst. :-)
      Jag följer The good wife på 4+ men det har gått hela sommarn så det tar nog slut snart, tyvärr. Såg att de ska börja med Superstars nästa vecka. Tiden? 20:00 så klart!
      Här är inget höstväder idag. +21º men lite klent med sol men vad gör väl det. :-)
      Kramen.

  2. Ja du, vilka problem vi har;) Själv tittar jag på Moreus, True talent(ibland) och sen får jag se. Eventuellt lite Idol om Fia vill se. Annars tittar vi inte så mycket på tv här hemma.
    Jag gillar Navycis och liknande men ser knappt några program längre. Undra vad jag gör iställt? Kan inte komma på vad det e då jag inte sitter vid dator heller, hmm
    Nå ja vad hösten har i sitt sköte får vi vänta och se.
    Ha en bra vecka och ta hand om dej!!!!!!!!!
    Kram

    • Jag tittar inte mycket på tv heller, eller har då inte gjort det i sommar. Men musikprogram gillar jag skarpt så dem vill jag gärna följa. Det lär bli programtorka i vår när de kör alla sevärda grejer nu under hösten. :-)
      När det inte är nåt sevärt på tv och då C sitter vid datorn så brukar jag sitta och virka och lyssna på en bok eller så läser jag – om jag inte håller på med dessa evinnerliga hushållssysslor då förstås.
      Jag hoppas hösten har ett besök av er i sitt sköte. :-)
      Ha en skön vecka och sköt om dig/er!
      Kramen.

  3. Katten struntar if vad som visas på TV. PoK ses snart.

  4. Hej ninni1960!
    Ja visst är de vackra och du sa det jag försökte fånga*ler*Där är mysigt vid den rastplatsen och vi hade en underbar dag.Ja Sverige är otroligt vackert.
    Jag önskar dig en bra dag.
    Kramar

  5. Ninni!
    Är det inte märkligt att de sänder alla tv programmen vid samma tid sen kan de sända dem i repris ocjkså så man undrar egentligenn hur mycket av det vi lägger på licensen vi får betala dubbelt ja kanske 3 dubbelt …
    Kram

    • Just tanken på att alla kanaler ska sätta de mest sevärda programmen just kl 20 retar mig för vi betalar ju licenser m.m. för att få se bra program på tv och då ska vi väl inte behöva välja bort flera stycken. Fram för fler repriser på vettiga tider då!
      Ha en skön vecka.
      Kramen.

  6. Jag var mest imponerad på att Danny spelade fiol! Det hade jag ingen aning om, han är ju en sån läcker liten toyboy…
    Vet du, jag tror jag skiter i tv denna höst! Såg Idol-audition igår men orkade inte ikväll, Halv åtta orkar jag inte heller sitta ner till längre och så tycker jag det är trist att sitta o se på teve ensam! Konstigt kanske, för man umgås ju inte så mycket men ändå…nu kommer ju Hasse hem mellan 9-10 och då är det köket som gäller!
    Kram på dej

    • Att Danny spelade fiol imponerade på mig med och han var duktig också så han hade nog kunnat komma långt även med fiol.
      Halv åtta hos mig har jag sett den här veckan men det är ett program jag ser bara då och då.
      Sen det kom en till tv i huset så umgås vi mindre än nånsin, tycker jag.
      Idag har vi haft en slödag med tv-tittande mest hela dan och vi har suttit i varsit rum och sett olika program. Visserligen umgås man inte såå mycket framför tv:n som du säger men nog är det roligare med sällskap framför densamma.
      Kramen.

  7. Ja, visst är det trist när så mycket bra visas samtidigt !
    Försöker ibland att inte bli intresserad men, men….
    Å snart har vi antagligen det övernaturliga också som jag gillar….
    Plus inredningsprogrammen som nästan står högst på listan :)
    Jaja, så´n är TV-världen :)
    Nu ska jag göra mig i ordning o fara till jobbet…
    Ha en bra dag, kram från mig !!

  8. Jag skulle välja idol! :) Fast tycker allt att idol va bättre förra säsongen.. vissa nya dommare förstör ju lite kan jag tycka!
    Och nog hade de varit bättre om programmen kunde lösa av varandra istället för att gå på samma tid! Ikväll väljer jag Bonde söker fru :)

    • Idol väljer jag att se naturligtvis. Sämst blir det på söndag då både Idol, Moraeus med mera och True talents veckofinal går samtidigt… vet inte än vad jag ska välja där..
      Bonde söker fru och Robinson har vi också sett nu i veckan. Jag får försöka se True talent som repris eller på internet. Men då ska jag lyckas sitta vid datorn så pass länge också förstås..
      Ha en skön helg!
      Kramen.

  9. Hej! Kan inte säga att jag delar ditt problem, men vet fler som ojar sig över att allt ligger på samma tid. Själv tittade jag aldrig på tv förut, men nu när jag bor själv har jag den ofta på, men sitter inte särskilt ofta ner och tittar på den där lådan. Bonde söker fru är det enda jag följer. Och Idol brukar jag titta på audition-programmen, om jag inte har något bättre för mig. Dessutom finns det en del program jag hellre ser som går tidigare på dagarna än kl 20. Däremot kan jag tycka det är märkligt att de sänder så många program som folk vill följa kl 20. Konkurrens javisst, och vem skulle i så fall byta tid? Alla vill ju sändas på bästa sändningstid. Men som Idol tex. kan jag tycka i så fall kan gå tidigare, då jag vet flera yngre som tycker om det och som missar det därför att de måste vara i säng 20.30 på vardagarna! Och som du säger, de flesta är ju uppe till i alla fall 22, och om då några program skulle börja 21 istället skulle det ju vara lugnt! Men samtidigt tycker jag inte det är någon direkt big deal, vad gör det om man missar ett tv-program? Som du säger, i-landsproblem! Men det är klart, alltid trevligt att det går något på burken om kvällarna då man sitter ensam i sin lägenhet! :-)

    • Missar man nåt tv-program kan man ju försöka se det på datorn men nog brukar jag tycka att man kan missa nåt program då och då. Men det som retar mig nu är att de olika kanalerna bombarderar med massor av sevärda program på samma tid. Då är det bara konkurrensen som gäller och vi tittare är inte så mycket värda att ta hänsyn till på något sätt…
      Kramen.

  10. Ja, du, mamma…
    Det är inte lätt när allt går samtidigt.
    Själv så tittar jag mer på sånt jag vill se på datorn, men nu ikväll så vet jag inte vad jag ska göra för något. Jag vet inte om jag vill titta på tv heller.
    Kram
    //Linn

  11. Hej Ninni1960!
    Jag gör så gott jag kan men vet du jag har redan fått skavsår på ena tån,det är väl för jag är stel nere i vristen så jag har inte den där spänsten
    Men det är ju inte så dumt att motionscykla heller,fast jag trivs inte när jag inte ser naturen flyttar sig det tyckjer jag är skönt men det är så länge sen jag cyklade,får väl se när jag vågra jag menar det har ju gått några år sen då jag cyklade jämnt.
    Är det ingen blandskog där du bor då?För få trivs kantarellen,finns det fingersvamp finns det kantareller du får kicka en gång till*ler*
    Själv är jag inte så duktig att gå i skogen för jag har så dåligt orienteringssinne.Du kan vara glad att din sambo vill följa med dig min vill inte*suck*
    Ha en bra dag.
    Kramar

    • När jag cyklar på min motionscykel så lyssnar jag på ljudbok samtidigt för att ha nåt kul att göra samtidigt. Att cykla utomhus där jag bor nu är jättejobbigt för det är uppförsbackar åt vilket håll jag än cyklar. Vi bor ju en liten bit upp på ett berg och då blir det så. Bra motion men det vill till att jag är i form om jag ska ta cykeln. :-)
      Jag har velat iväg i helgen och leta svamp men sambon har inte velat det så då blir även jag hemma. Jag har så dåligt lokalsinne så jag går bort mig i skogen nästan på en gång så jag måste ha nån med som hittar mig. ;-)
      Vår blandskog består av björk, tall och gran och ibland finns det nån asp också.
      Kramen.

Kommentera

